Forum www.nestor-electronic.pl Strona Główna www.nestor-electronic.pl
Forum sterowników procesorowych- programy BASCOM
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

PODŁĄCZENIE DO WTRYSKIWACZA BENZYNY I GAZU

 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum www.nestor-electronic.pl Strona Główna -> Komputer pokładowy-zagadnienia ogólne
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Szymon
Rozpoczyna


Dołączył: 18 Kwi 2008
Posty: 36
Skąd: WIELUŃ

PostWysłany: Wto Wrz 23, 2008 8:08 am    Temat postu: PODŁĄCZENIE DO WTRYSKIWACZA BENZYNY I GAZU Odpowiedz z cytatem

WITAM
MAM PODŁĄCZONY KOMPUTER DO WTRYSKU GAZU ( INSTALACJA SEKWENCYJNA) CHCIAŁBYM GO PODŁĄCZYĆ RÓWNIEŻ DO WTRYSKU BENZYNY. CHCIAŁBYM ZASIĘGNĄĆ OPINI CZY TAKA OPERACJA NIE DOPROWADZI DO USZKODZEŃ WTRYSKÓW.

POZDRAWIAM
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
rafal
Site Admin


Dołączył: 08 Lis 2007
Posty: 1180
Skąd: Olkusz

PostWysłany: Wto Wrz 23, 2008 4:44 pm    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Nic nie uszkodzisz jak dobrze podepniesz a swoją droga po co podłanczałeś do wtrysku gazu.

Zawsze podłanczamy do wtrysku benzyny a układ wskazuje i na benzynie i na gazie bez żadnych problemów- ale pisalem o tym w instrukcji podłączenia.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Odwiedź stronę autora
Szymon
Rozpoczyna


Dołączył: 18 Kwi 2008
Posty: 36
Skąd: WIELUŃ

PostWysłany: Sro Wrz 24, 2008 8:03 am    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

PODPIOŁEM SIĘ POD WTRYSK GAZU PONIEWAŻ JAK PODPIOŁEM SIĘ POD WTRYSK BENZYNY KOMPUTER DZIAŁAŁ DO MOMENTU JAK NIE WŁĄCZYŁA SIĘ INSTALACJA GAZOWA, JAK BYŁO CIEPŁO INSTALACJA GAZOWA SZYBKO SIĘ ZAŁĄCZAŁA, TERAZ JEST CORAZ CHŁODNIEJ I INSTALACJA ZAŁĄCZA SIĘ PO PRZEJECHANIU CONAJMNIEJ KILOMETRA BRAK WSKAZAŃ Z WTRISKIWACZA BENZYNY FAŁSZUJE MI WSKAZANIA ŚREDNIEGO ZUŻYCIA PALIWA, JAK BĘDE MIAŁ WSKAZANIA Z WTRYSKU BENZYNY BŁĄD BĘDZIE MINIMALNY. ( MÓJ SAMOCHÓD TO : ROVER 200 1.4 16V OCZYWIŚCIE BENZYNA) )
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
Szymon
Rozpoczyna


Dołączył: 18 Kwi 2008
Posty: 36
Skąd: WIELUŃ

PostWysłany: Sro Wrz 24, 2008 8:05 am    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

ZAPOMNIAŁEM DODAĆ ŻE MAM SEKWENCYJNĄ INSTALACJĘ GAZOWĄ
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
rafal
Site Admin


Dołączył: 08 Lis 2007
Posty: 1180
Skąd: Olkusz

PostWysłany: Czw Wrz 25, 2008 9:12 pm    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

bo się podpiąłeś w złym miejscu musisz sie podpiąść od strony kompoutera sterującego wtryskiem a nie od strony wtryskiwacza, bo po drodze jest emulator wtrysku i jak przełączysz na gaz to odłancza on wtryskiwacz i dlatego Ci ne pokazywało, możesz również sie podpiąść do kabelków emulatora wtrysku. Ale to już było kilka razy na forum omawiane
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Odwiedź stronę autora
Szymon
Rozpoczyna


Dołączył: 18 Kwi 2008
Posty: 36
Skąd: WIELUŃ

PostWysłany: Pią Wrz 26, 2008 10:07 am    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

NIE CHCIAŁBYM ROBIĆ KOLEJNYCH PODŁĄCZEŃ, JEŻELI MOGE PODPIĄĆ SIĘ POD WTRYSK PALIWA I WTRYSK GAZU TO TAK ZROBIE . MAM NADZIEJE ŻE TO NIE ZASZKODZI INSTALACJI SAMOCHODU.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
rafal
Site Admin


Dołączył: 08 Lis 2007
Posty: 1180
Skąd: Olkusz

PostWysłany: Pią Wrz 26, 2008 8:32 pm    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

nie możesz sie tak podpiąść bo uszkodzisz oba układy wtryskowe !!
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Odwiedź stronę autora
killer78
Zawsze na posterunku


Dołączył: 10 Sty 2008
Posty: 175
Skąd: Wrocław

PostWysłany: Nie Wrz 28, 2008 7:15 pm    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Z tym podłączeniem pod LPG jest tak:
Jeśli zależy Ci na zliczaniu przede wszystkim ilości spalonego gazu (bo jeździsz na LPG cały czas) to musisz podpiąć się pod wtryskiwacz GAZU - Wtedy komp będzie Ci zliczał ile gazu spaliłeś. Oczywiście to jest najlepsze rozwiązanie, ponieważ jeśli komputer gazu będzie wydłużał czasy wtrysku gazu (a tak się dzieje, gdy temp. gazu wzrasta) to i komp będzie liczył większe zużycie tego gazu. To jest OK. Mniejsze będziesz miał natomiast spalanie średnie, ponieważ jadąć na PB będziesz spalanie miał 0. bo gazu nie spalasz - to jest mankament.
Jak się podepniesz pod komp benzynowy (przed kompem LPG), to będziesz miał błędnie zliczaną ilość spalonego paliwa - nigdy nie pokryje Ci się to ile wlałeś z tym co spaliłeś - mi się pokrywa do 95% - 5 % to błąd, którego nie da się wyeliminować!!!
Komp benzyny nie wydłuża Ci czasów wtrysku gazu i gdy Ci się silnik nagrzeje, gaz będzie rzadszy, to wskazania będą cały czas takie same, a faktycznie będziesz miał spalanego gazu trochę wiecej.

A zima się zbliża i różnice będą coraz większe.
_________________
Pozdrawiam
***********
Adam M.
Suzuki Vitara V6, 24V, 2.0 LPG + Bolid (czyt. maluch) LPG - elektronic
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email
Szymon
Rozpoczyna


Dołączył: 18 Kwi 2008
Posty: 36
Skąd: WIELUŃ

PostWysłany: Pon Wrz 29, 2008 7:44 am    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Jak rozwiązać ten problem. Próbowałem podłączyć się jednocześnie pod wtrysk gazu i pod jeden z wtrysków benzyny, ale po odpaleniu samochód zaczął się dziwnie zachowywać, więc odciołem podłączenie pod wtrysk benzyny. Myślałem że że nie będzie zakłuceń jednak coś jest nie tak.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
rafal
Site Admin


Dołączył: 08 Lis 2007
Posty: 1180
Skąd: Olkusz

PostWysłany: Pon Wrz 29, 2008 2:23 pm    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

No przeciez napisałem jak sięmasz podpiąść podpinasz sie przed emulatorem wtrysku.

A jełsi chodzi o błąd pomiaru to wystepuje on wtedy gdy na przykład wykonasz kalibracje na bezynie a jezdzisz na gazie.

Jak układ jest dobrze skalibrowany a sam samochów pełnosprawny (sonda lambda, czujniki cisnienia i temp. powietrza) to bedziesz miał naprawde bardo dobre wskazania.

Ja w zeszłym tygodniu jechałem do Niemiec i na odcinku 400 Km bo na tyle wystarcza mi butla gazu miałem różnice 0,5 litra między tym copokazał komputerek a tym co wskazał dystrybutor. Oczywiście wcae nie oznacza to że komputerek żle pokazuje bo dystrybutory tez pokazuja jak same chcą Smile ALe ten temeat już był kiedys poruszany i nie masensu do tego wracać
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Odwiedź stronę autora
killer78
Zawsze na posterunku


Dołączył: 10 Sty 2008
Posty: 175
Skąd: Wrocław

PostWysłany: Pon Wrz 29, 2008 9:03 pm    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Rafale - masz rację, jeśli jedziesz np 400km za jednym razem. Sprawa ma się inaczej jadąc np 20km dziennie, przy tym 2 x odpalając auto - rano i po pracy, tu wskazania będą odbiegać od rzeczywistości, bo się silnik będzie nagrzewał. Analogicznie do Twoich 400km, miałeś silnik ciepły (tylko 1 raz się rozgrzewał), a u mnie na 400km, zapalam silnik i "rozgrzewam" 40 razy!!! Stąd wskazania moje (mimo skalibrowania oczywiście na LPG) będą niedokładne.

A teraz mam pytanie:

mając przez pół roku podłączony kabel pod wtrysk benzyny (do kompa benzyny przed centralą gazową) wskazania były na poziomie dokładności ~95%. Bardziej się nie dało - dlaczego? Chyba dlatego że gaz ma inne właściwości niż benzyna i inaczej nim steruje komp gazowy, pomimo, że komp benzyny nadal steruje wtryskiwaczami PB tak samo.
Chcąc osiągnąć ~ 100% dokładności pomiaru spalania LPG, przepiąłem się pod wtryskiwacz LPG. Skalibrowałem układ. I tu niespodzianka - niemiła i dziwna - jadąc np 60km/h i wciskając pedał gazu na maxa, powinno mi wzrosnąć zużycie chwilowe na lpg, a wcale się nie zmienia drastycznie (rośnie tak o 0,5litra), pomimo, że auto mocno przyspiesza. Jak miałem podpięty pod komputer benzynowy to w analogicznej sytuacji miałem wskazanie nawet do 40l/100km (silnik mam 136 konny). Dlaczego na gazie tak nie reaguje? Zaznaczam, że komp pracuje nadal na tym samym oprogramowaniu 4.5 Atmega 168. Kable są na 100% dobrze podpięte.
_________________
Pozdrawiam
***********
Adam M.
Suzuki Vitara V6, 24V, 2.0 LPG + Bolid (czyt. maluch) LPG - elektronic
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email
rafal
Site Admin


Dołączył: 08 Lis 2007
Posty: 1180
Skąd: Olkusz

PostWysłany: Wto Wrz 30, 2008 10:11 am    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Tak się dzieje ze wskazaniami, bojak sam zauważyłeś komputer gazowy troszke inaczej steruje wtryskiwaczami gazu. A dokładniej jest troszkę mniej żwawy niż komputer od benzyny. Niestety ale naprawiałem kilka razy już centralki od gazu i są one zrobione na małych procesorkach cos jak nasz ATMEGA8, niesteyt przy taki procesorku nie da się rozwiązać idealnie sterownia wtryskiem- co nie oznacza że auto nie bedzie jezdzić.

Komputer od wtryski benzyny jest troszkę bardziej skompilowany- bierze on pod uwage obroty silnika, temperature silnika, temparature powietrza, ciśnienie w kolektorze ssącym oraz mierzy jak bardzomamy otwattą przepustnicę oraz jak szybko jedziemy. Ponadto posiada on w pamieci "mapy wtrysku" które są nieszteyt nie dokońca liniowe. Przy nagłym wciśnięciu gazu do dechy komputer wtryskuje kilkanascie razy wiecej paliwa niż silik potrzebuje przy tym samym ustawieniu jadąc kilka sekund- a robi się to po to żeby wyeliminować " dziury" w poszczególnych zakreach obrotów, w gaznikach do tego celu używało się pompki przyspieszającej, ktróra jak delikatnie wciskałeś gaz to nie wlewała paliwa do kolektora, ale jak nagle depłeś to leciało tam sporo paliwa !

Tak więc podsumowując- instalacja gazowa to jedna wielka prowizorka. Jednak bardzo sprytna prowizorka i działa. Ja sam mam instalacje gazową i jestem z niej zadowolony. Producenci centralek do wtrysków gazu ulepszają swoje układy- jednak maja podobne ogranicenie jak ja w moim komputerku - centralka musi działac w każdym aucie- a to dość trudne do pogodzenia.

Przynajmniej ja tak to wiedze.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Odwiedź stronę autora
killer78
Zawsze na posterunku


Dołączył: 10 Sty 2008
Posty: 175
Skąd: Wrocław

PostWysłany: Wto Wrz 30, 2008 7:05 pm    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Zgadzam się z Tobą Rafale, lecz mam podłączonego laptopa do centrali i non stop monitoruję pracę silnika:
- wtryskiwaczy benzyny i gazu (ich czasy otwarcia)
- temperatury gazu
- temperatury reduktora
- sonda lambda
- obroty
- i wiele innych parametrów.
Najprościej rzecz biorąc komputer gazowy "małpuje" komputer benzynowy, ale z pewną korektą. Korekta ta dotyczy tylko i wyłącznie czasów wtrysku gazu - on je wydłuża w stosunku do benzyny. O ile? To zależy od tego jaką temp. ma gaz, reduktor, ciśnienie w reduktorze...
Zauważyłem, że przy stałej prędkości np. na 4 biegu ~ 80km/h wtryskiwacze PB są otwarte np. 3ms, a po przełączeniu na LPG wtryskiwacze LPG są otwarte np. 5ms. Po depnięciu w gaz, wtryskiwacze benzynowe mają wydłużony czas wtrysku nawet do 12ms, a gazowe nawet to 16ms.
Czemu więc gdy miałem INJ podpięty do kompa benzyny, wskazania przy depnięciu w gaz na PB i LPG nagle rosły (prawidłowa reakcja - nie mam zastrzeżeń), a po puszczeniu gazu (nie całkiem, tylko minimalnie naciskam, auto zwalnia, nie CUT OFF!!!) wskazania spadły do np 4 l/100km?
Po przepięciu TYLKO kabla pod wtryskiwacz LPG reakcja jest zupełnie inna:
gdy mocno depnę wskazania się prawie nie zmieniają: ma 12 l/100km, a po depnięciu 11,9, lub 12,1???? a przy puszczeniu (jak przykład powyżej) nadal np 12l/100??
Coś tu mi nie gra. Procka nie przeprogramowałem, kable są podłączone prawidłowo. Jeszcze jeden problem: przy wyłączaniu silnika na gazie (stacyjka OFF) pokazuje zanim zgaśnie np 156 l/100km Twisted Evil To strasznie zabuża wskazania i zauważyłem, że po ponownym włączeniu silnika mam dużo wyższą średnią. Przypominam, że na benzynie takich objawów nie było.
_________________
Pozdrawiam
***********
Adam M.
Suzuki Vitara V6, 24V, 2.0 LPG + Bolid (czyt. maluch) LPG - elektronic
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email
rafal
Site Admin


Dołączył: 08 Lis 2007
Posty: 1180
Skąd: Olkusz

PostWysłany: Sro Paź 01, 2008 9:09 pm    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

odnośnie wskazań to będzie wersja dla tych co mają takie załanczasie sygnału stacyjka- chyba nawet dzisiaj udostępnie.

Jeśłi chodzi o resztę to niestety nie jestem w stanie wytłumaczyć jak to działa w tych komputerkach gazowych, aż taki dbry nie jestem- wiec dyskusję pasuje Sad
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Odwiedź stronę autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum www.nestor-electronic.pl Strona Główna -> Komputer pokładowy-zagadnienia ogólne Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
Strona 1 z 1

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach


Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group