Forum www.nestor-electronic.pl Strona Główna www.nestor-electronic.pl
Forum sterowników procesorowych- programy BASCOM
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

Niesamowite- ale znów nowa wersja komputerka teraz juz 4.6

 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum www.nestor-electronic.pl Strona Główna -> Download- stare wersje
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
rafal
Site Admin


Dołączył: 08 Lis 2007
Posty: 1180
Skąd: Olkusz

PostWysłany: Pon Lip 21, 2008 6:51 pm    Temat postu: Niesamowite- ale znów nowa wersja komputerka teraz juz 4.6 Odpowiedz z cytatem

Kolejna wersja na procesor ATMEGA168- teraz jest to wersja 4.6,niestety ale ze wzgledu na brak wolnej pamięcie w atmega168 tylko na procesor atmega 32 !!


Wersja 4.6 jest ulepszoną wersją programu 4.5 zawiera wszytkie jego funkcje a dodatkowo jeszcze:

- dodałem w menu konfigóracyjnym możliwość wyłączenia podswietlania wyswietlacza
- zmieniłem sposób wyswietlania menu: to znaczy przy prędkości powyżej 20 km/h mniej wazne menu sa niedostępne- i tak nie wyswietla sie na przykład: ustawianie powitania, ustawianie inspekcji, menu konfigóracyjne i kilka innych. Oczywiscie jak zwolnimy poniże 20 km/h to znów wszytkie menu sa dostępne- zrobiłem tak bo osobiście wkurzało mnie klikanie podczas jazdy bez senzu zanim przeleciałem niepotrzebne menu.


- poprawiłem ostatnio dodany licznik dzienny- bo miał lekki problem, ale teraz juz powinno byc OK.
-dodałem dodatkowe menu- "menu konfiguracji", w menu tym po jego wybraniu OK można włączać lub wyłączać kilka funkcji komputerka i tak: sprawdzanie świateł, jak się ustawi na " NIE" to nie będzie informował o nie włączonych i nie wyłączonych światłach, sprawdzanie inspekcji oleju - jak ustawisz "nie" to nie będzie się pokazywała- zrezygnowałem z poprzedniego sposobu wyłączania inspekcji poprzez ustawienie zera, uważam, iż to jest praktyczniejsze, no i POWITANIE , jak ustawisz na "nie" to nie będzie wyświetlane.
- Ponadto wszytkie menu związane z powyższymi ustawieniami sa automatycznie wyłączone, i jak wyłączysz inspekcje oleju to już menu od ustawiania inspekcji sie nie pokaże, podobnie z ustwianiem powitania. Oczywiście po włączeniu tych funkcji w menu konfiguracyjnym, menu powiązane z daną funkcją także wrócą na swoje miejsce
.


- zmieiłem sposób obsługi klawiatury- dawniej jak sie wyswietlało ile paliwa zostało w zbiorniku i ile mżna przejechac to sie nie dało przełączyć menu a teraz można nie trzeba już tak długo czekać
- a kolejna dośc ciekawa modyfikacja- to dołozyłem kolejne menu. Jest tam wyswietlany dzienny przebieg, oraz dzienne zużycie paliwa. Wartości kasują się po zgaszeniu silnika, po ponownym odpaleniu sa naliczane od początk, myśle ze to ciekawe rozwiązanie, bo po przejechaniu kilkuset kilometrów zużycie średnie praktycznie sie nie zmienia, ale jak przełączymy na dzienne to można oczywiście zauważyc zmiany.


Nowy program ma jedną podstawowa zaletę ! Posiada możliwość wprowadzenia z menu stałej drogi oraz stałej wtrysku odczytanej z poprzedniej wersji.
Teraz Ci którzy skalibrowali układ niepoprawnie to znaczy mają złe odczyty to mogą ręcznie poprawić stałą wtrysku i skorygować zuzycie paliwa tak żeby było OK !!

Teraz juz nic nie musisz programować !!!

Wystarczy że włożysz nowy procesor ustawisz stała drogi i wtrysku i już sie cieszysz najnowszą wersją programu!

A co nowego w tej wrersji:

- pomiar zużycia średniego i chwilowego
- pomiar prędkości
- poprawiony wygląd menu programu
- możliwość edycji ekranu powitalnego możliwość zapisania 32 znaków !!
- możliwość wprowadzenia stałej drogi i wtrysku z klawiaturki !!
- zmieniono funkcjonowanie wskazania zużycia średniego paliwa a mianowicie zużycie nie kasuje się po każdym odpaleniu silnika !! Kasuje sie ona jednocześnie ze skasowaniem licznika dziennego !!!
- dodano kolejne menu na którym można odczytać ile paliwa spalił nasz samochów od czasu skasowania licznika dziennego !! - pomiar temperatury jak w poprzednich wrersjach
- pomiar przyspieszenia na 1/4 mili
- zapamiętywanie i wyswietlanie prędkości maksymalnej pojazdu
- ostrzeganie o gołoledzi
- wyswietlanie na jednym ekranie zużycia chwilowego i średniego
- w stosunku do wersji 4.1 poprawiłem wyswietlanie zużycia chwilowego, do prędkości 20 KM/h jest wyswietlane w l/h a powyzej 20 km/h w l/100 KM. Na ekranie na którym jest wyswietlane i średnie i chwilowe musiałem zmienic napiosa l/100km na napis l/km aby poprawić czytelność, oczywiście sama zmienna jest wyswietlana w l/100 km ( mówie tu o spalaniu chwilowym)
- Druga poprawka w stosunki do 4.1 jest następująca możliwość szybkiego przejścia do menu kasowania kilometrów, żeby nie trzeba było szukać tego ekranu wystarczy przycisnąć przycisk OK i odrazu przechodzimy do menu kasowania, tyle że w tym wypadu wyswietla sie ono tylko 10 seknd jak nie skasujemy wraca do ekranu podstawowego.
- No i podstawowa sprawa! Podczas programowania wprowadziłem funkcję podawania pojemności zbiornika paliwa!!
- Rozbudowa menu pokazującego ile paliwa spaliła nasz bryka, teraz pokazuje one jeszcze ile paliwa zostało w baku (pod warunkiem, że pojemność zbiornika jest większa od zera, jak ustawimy zero to jest to pomijane), oprócz pokazywania ile paliwa zostało w baku, pokazuje jesczze ile kilometrów mozemy przyjechać na pozostałym paliwie, przy średniej zuzycia jaką mamy teraz !!! Teraz układ jest identyczny jak w orginalnych komputerkach montowanych fabrycznie!!
- Po skasowaniu licznika dziennego układ kasuje spalanie średnie i jest ono naliczane od nowa, oraz ustawia ilośc paliwa na maksymalna jakom może pomieścic zbiornik, czylo tankujemy do pełna i kasujemy licznik wtedy wiemy ile kilometrów możemy przejechać na paliwie w baku !
- Ponadto poprawiłem procedurę inicjani pamięci, teraz już nie trzeba nic kombinować z włanczaniem i wyanczaniem stacyjki przy pierwszym uruchomieniu, poprostu wgrywamy program, podajemy stałą drogi i wtrysku oraz pojemność baku i układ odrazu pracuje poprawnie !


Procesor dostępny w sklepie internetowym!!
Zapraszam na www.nestor-electronic.pl



Opis instalacji:

Po włozeniu procesora wystarczy wpisać stałą drogi i stałą wtrysku ( wcześniej należy je odczytać z poprzedniej wersji, aby tego dokonać, należy podczas uruchamiania komputerka trzymać przycisk OK, i wtedy spisać sobie na kartce stała drogi i wtrysku).
Aby wejść w tryb ustawiania stałej drogi i wtrysku podczas uruchamiania trzymamy klawisze + i - jednocześnie, tak jak w wersji 1.0 przy ponownym kalibrowaniu.


Plik do poprania z pod tego linku:

http://www.nestor-electronic.pl/download/wersja4_6.zip


Oczywiście tylko plik *.BIN i *.HEX ze względu na to iż wszyscy mają do niego dostep, niestety ale ze względu na brak dostępnej już pamięci w procesorze atmega168 wersja tylko na atmega32 !Smile


Wgrałem programik do mojej bryki i wydaje się, że wszytko jest OK, prosze tylko przestrzegać procedury inicjacji jak opisałem powyżej.

UWAGA !
Nie polecam wgrywania zawartości eeprom z ustawieniami stałej drogi i wtrysku, wszytko najlepiej wprowadzić z ręki, bo inaczej może nie działać poprawnie. Pamięć eeprom najelpiej skasować po zaprogramowaniu flasch.!

Jak by ktoś zauważył jakieś błedy to proszę pisać.

Proszę o odpowidzi czy wszytko jest OK czy coś nie tak
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Odwiedź stronę autora
Mirek
Lekko zaangażowany


Dołączył: 01 Gru 2007
Posty: 62

PostWysłany: Wto Lip 22, 2008 7:27 pm    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Witam.
Po bardzo krótkim teście zauważyłem, że:
nadal licznik dzienny działa tak jak to opisałem w tym poście: >>KLIK<<

Poza tym zauważyłem również, że po włączeniu zapłonu ekran jest "pusty" do momentu przewinięcia na inny (przycisk góra, lub dół)

Może jutro będę mógł coś więcej napisać Wink
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
rafal
Site Admin


Dołączył: 08 Lis 2007
Posty: 1180
Skąd: Olkusz

PostWysłany: Wto Lip 22, 2008 9:40 pm    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

coś mi tu nie gra- bo ja to dość dokładnie testowałem i u mnie żadnych błędów nie zauwazyłem- sprwdz dokładniej wgraj może jeszcze raz (oczywiscie zakładam, że wgrywasz do ATMEGA32 )

A jełsi chodzi o problem licznika to poprwiłem go w poprzedniej wersji i z tego co wiem już było OK ( mówie o liczniku dziennym), tak wiec w tej wersji tez powinno być dobrze.

Zaprogramuj poprawnie, tylko nie wgrywaj zawartości eeprom, tylko wprowadz dane z ręki

No i napisz czy Ci działa
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Odwiedź stronę autora
Mirek
Lekko zaangażowany


Dołączył: 01 Gru 2007
Posty: 62

PostWysłany: Sro Lip 23, 2008 4:28 pm    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Rafał -eeprom zawsze kasuję.
Oczywiście procek Atmega32.

-po włączeniu zapłonu ekran jest "pusty" - ale tu poprawka (wczoraj to było na szybko) SAM się przełącza.
Wrażenie takie, jakby się miało wyświetlać powitanie, czy insp.oleju, które mam powyłączane, a zamiast tego przez ten czas pusty ekran, potem wraca na poprzednio wybrany ekran.

No a licznik dzienny (tu musimy się dogadać)-->
Czy poprawiłeś TYLKO spalanie średnie (z czym bym się zgodził), czy także ilość przejechanych kilometrów?
Bo nadal mam tak,jak w moim porzednim opisie, czyli:
wyłączając zapłon po np. przejechanych 2km 500m i ponowne załączenie i jazda, to po 500m następuje obliczanie Sp.średniego z licznika "ogólnego", co jest prawidłowe, ale także wtedy następuje obliczanie Sp.średniego z licznika dziennego.
Tzn.:W liczniku dziennym już po tych 500m wyskakuje 1km przejechany, a powinno dopiero po 1km.
Tu by musiała być druga zmienna do licznika kilometrów.

Poza tym funkcja ukrywania menu po 20km/h -->super

Ps.Program wgrywałem 2 razy i to samo.
Czy ten program udostępniony na forum to ten sam, co masz wgrany? (ta sama kompilacja? -czasami można coś przegapić Wink )
Spróbuję jeszcze wgrać program (u mnie to nie problem-gniazdko do programatora wyprowadzone)
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
rafal
Site Admin


Dołączył: 08 Lis 2007
Posty: 1180
Skąd: Olkusz

PostWysłany: Sro Lip 23, 2008 6:53 pm    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

No to poprostu żle sie zrozumieliśmy, poprawiłem spalanie, ale zliczanie kilometrów jest takie jak było- czyli tak jakpiszesz brakuje co 400 metrów do pełnego kilometra to po ich przejechaniu układ liczy pełny kilemtr, ale dla jasności podaję iż jest to tylko na liczniku dziennym.

Jak będe miał kiedyś chwile to oczywiscie poprawię tę niedogodność, ale puki co to ta wersja powstała na szybko.

Czyli z tego co opisujesz wynika że w zasadzie wszytko tak jak chciałem to jest poprawnie.

To mnie cieszy Smile
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Odwiedź stronę autora
Mirek
Lekko zaangażowany


Dołączył: 01 Gru 2007
Posty: 62

PostWysłany: Sro Lip 23, 2008 7:28 pm    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

rafal napisał:

Czyli z tego co opisujesz wynika że w zasadzie wszytko tak jak chciałem to jest poprawnie.

To mnie cieszy Smile

Zgadza się

Jedynie jeszcze ten pusty ekran--> mogłoby się od razu przełączać Wink
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
rafal
Site Admin


Dołączył: 08 Lis 2007
Posty: 1180
Skąd: Olkusz

PostWysłany: Sro Lip 23, 2008 9:07 pm    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

postaram sie skrócic czas startu komputerka do minimum
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Odwiedź stronę autora
SKALAR15
Nowy


Dołączył: 23 Maj 2008
Posty: 18
Skąd: Kraków

PostWysłany: Sob Lip 26, 2008 5:52 pm    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

WITAM
Właśnie testowałem Atmega 32 i wszystko jest OK. Laughing ,niewiem Rafale skąd inni mają problemy może zły montaż ,może śię myle niewiem.
Czekam na jakiś wsad na 4*20 bo mam pustki na wyświetlaczu Crying or Very sad .
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
rafal
Site Admin


Dołączył: 08 Lis 2007
Posty: 1180
Skąd: Olkusz

PostWysłany: Sob Lip 26, 2008 8:54 pm    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

postaram sie coś zrobićna 4*20 bo kilku chetnych jest,kiedysby taki wsad na atmege168, ale podobno miał problem i wywaliłem, ale to była stara wersja chyba 4.1- wiec już poszła w zapomnienie. Ale na 100% będzie wersja na taki wyswietlacza, jak również na 2*20 bo takie wyswietlacze tezmi sie sprzedają.

Ciesze sie ze wszytko działa- z tego co widze to teraz jest okres wakacyjny i niewielu ludzi pisze naforum (myśłe o starych urzytkownikach), poza tym zauwałyłem na forum jedną tendencję- jak wszytko działa poprawnie to nikt nie pisze że jest fajnie, ale jak tylko coś nie działa to zaraz wszyscy sie oddzywają- wiem że to niby normalne, ale czasem przydają sie słowa otuch, że moje wysyłki nie ida na marne- tym bardziej że sam programik do komputerka pisz ehobbystycznie Smile- kuzadowoleniu klientów 9róniez przyszłych)

Tak wiec czekamy na kolejne opisnie uzytkowników a w wolnych chwialach będe pisał nowsze wersje komputerka
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Odwiedź stronę autora
szekir
Nowy


Dołączył: 27 Cze 2008
Posty: 2
Skąd: OSTROW MAZ-W-WA

PostWysłany: Wto Lip 29, 2008 9:21 am    Temat postu: "pieszczoty" Odpowiedz z cytatem

Oczywiscie kazdy lubi byc chwalony, a Tobie pochwaly naleza sie Rafale i owszem.
Zalogowalem sie na to forum dosyc niedawno i przyznam, ze sledze wszelkie poczynania z Twojej strony z "zapartym tchem". Wprawdzie nie zakupilem (jeszcze) zadnego z Twoich produktow, ale wynika to tylko i wylacznie z braku czasu, jednak oddaje w Twoja strone uklon i zapewniam Cie, ze masz na tym forum wilelu "wielbicieli" ktorzy zapewne jak i ja sa pelni podziwu dla Twoich prac....
Mam nadzieje, ze troszke oslodzilem Ci Twoj trud Very Happy
Przy okazji mam jeszcze jedno pytanie, czy zamieszczasz na forum wymiary wyswietlaczy? w wersjach 2*20 czy tez 4*20 i ich kolory? Pytam, poniewaz zaczynam dojrzewac (czasowo) do decyzji montazu komputera w swoim aucie (opel sintra) i przyznam, ze te wlasnie wyswietlacze bylyby blizsze moim oczekiwaniom.
I jeszcze raz, zapewne nie ostatni, chyle czola.
pozdrawiam
_________________
SINTRA 2.2
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
rafal
Site Admin


Dołączył: 08 Lis 2007
Posty: 1180
Skąd: Olkusz

PostWysłany: Wto Lip 29, 2008 11:21 am    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

dzieki za słowa osłody Smile To miłe że komus sie podoba to co tu robie.

Jeśli chodzi o rozmiary wyswietlaczy to chyab do każdego jest zdjecie lub PDF w moim sklepie a jak do któregos nie ma to daj znac to podesle na maila
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Odwiedź stronę autora
maniek68
Nowy


Dołączył: 27 Maj 2008
Posty: 3

PostWysłany: Pią Sie 08, 2008 1:39 pm    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Od niedawna testuję wersję 4.6 Ogólnie komp jest zajefajny,jedyne co bym zmienił to sprawy związane z ekranem dziennym,a mianowicie
tam gdzie jest przebieg (lewy dolny róg ekranu)po przekroczeniu 10km znika literka"m " domyślam się ,że po przejechaniu 100km zniknie literka "K",a nie prościej byłoby zamiast "przeb:" napisać "Km:" i już bez jednostek i jeszcze przydałaby się możliwość kasowania licznika DAY tzn kasowanie jest (po przekręceniu kluczyka licznik się kasuje) ale ja wolałbym sam decydować czy skasować licznik czy nie.Jak dużo się jeździ po mieście to niewiele można z licznika odczytać bo co chwila się kasuje ,a tak można by było na przykład na koniec dnia odczytać parametry i skasować go.I jeszcze jedna funkcja by się przydała a mianowicie prędkość średnia.Poza tym wielki szacunek dla autora pomysłu.Pozdrawiam
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
rafal
Site Admin


Dołączył: 08 Lis 2007
Posty: 1180
Skąd: Olkusz

PostWysłany: Pią Sie 08, 2008 7:27 pm    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

no z tytmi kilometrami to żeczywiscie masz racje - będe musiał tak zrobić.

Jeśli chodzi o kasowanie to teoretycznie możliwe, jednak troszkę miesza w samym programie, za dużo tych kasowań, ale moze zrobie tak, że jak zgasisz silnik to przez kilka godzin będzie utrzymywany stan pamięcilicznika dziennego, dopiero powiedzmy jak autko zgasimy na dłużej niż powiedzmy 6 godzin to sie nam skasuje Smile

to by było może praktyczniejsze rozwiazanie.

Jeśli chodzi o predkośc średnią, to żeczywiscie dodatkowy bajer, zastanowię sie nad tym w kolejnych wersjach, ale to dopiero po moim powrocie z urlopu- czyli na początki września.

Ale dziękuje za sugestie- czasem jak ktoś coś podpowie to można wykożystać Smile
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Odwiedź stronę autora
krzysztof
Nowy


Dołączył: 10 Maj 2008
Posty: 22
Skąd: Wrocław

PostWysłany: Czw Sie 28, 2008 3:26 pm    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

A może dopisać ekonomizer. Dla tych co oszczędzać chcą na paliwie. Po ustawieniu spalania chwilowego na wymaganą wartość max pojawi się sygnał dzwiękowy.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
rafal
Site Admin


Dołączył: 08 Lis 2007
Posty: 1180
Skąd: Olkusz

PostWysłany: Pią Sie 29, 2008 5:58 pm    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

pracowałem już nad ekonomizerem, jednach ostatnio to menu troszkę utknęło, ale z pewnością w nowszych wersjach siępojawi
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Odwiedź stronę autora
Mariusz
Nowy


Dołączył: 22 Sty 2008
Posty: 15
Skąd: Ozorków

PostWysłany: Wto Wrz 02, 2008 8:08 pm    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Czy jest szansa na program na dwa baki benzyna/gaz?Coś na zasadzie AVT434.
_________________
To co masz zrobić dzisiaj zrób wczoraj.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
ruszok
Lekko zaangażowany


Dołączył: 17 Sty 2008
Posty: 60

PostWysłany: Nie Wrz 07, 2008 12:49 pm    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

A powiedzcie mi... Kupiłem atmegę 32 u Rafała. Czy na nią coś jest wgrane czy pusta?? Bo mam ją założyć znajomkowi, ale nie chcę go ściągać jak jest pusta bo nie mam chwilowo czym programować...
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
michal77
Bardzo zaangażowany


Dołączył: 09 Sie 2008
Posty: 115
Skąd: Gorzyce-Osiny

PostWysłany: Nie Wrz 07, 2008 2:12 pm    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Jest wgrany wsad v4.6, nie musisz nic programować tylko przekładasz procki.

P.S. pozdrawiam klubowicza 206club.net Very Happy
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email
ruszok
Lekko zaangażowany


Dołączył: 17 Sty 2008
Posty: 60

PostWysłany: Nie Wrz 07, 2008 9:39 pm    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

michal77 napisał:
Jest wgrany wsad v4.6, nie musisz nic programować tylko przekładasz procki.

Dzięki Smile

michal77 napisał:

P.S. pozdrawiam klubowicza 206club.net Very Happy

Również Very Happy

P.S. To już nie dla mnie bo autko z kompem sprzedane, ale dla znajomego Smile
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
krzysztof
Nowy


Dołączył: 10 Maj 2008
Posty: 22
Skąd: Wrocław

PostWysłany: Czw Paź 23, 2008 8:17 am    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Wersja wsadu na atmega32, dla tych co mają problemy ze stacyjką działa poprawnie. Nareszcie brak wysokiego spalania po przekręceniu stacyjki. Martwi mnie jednak co będzie przy następnych wersjach kompa. Może by tak dorobić konfiguracjię z tym problemem. Byłaby możliwość wyboru stacyjka-wtryski z plusem lub bez. Smile
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum www.nestor-electronic.pl Strona Główna -> Download- stare wersje Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
Strona 1 z 1

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach


Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group