Forum www.nestor-electronic.pl Strona Główna www.nestor-electronic.pl
Forum sterowników procesorowych- programy BASCOM
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

Kolejny wsad do komputerka w wersji 4.3 !!
Idź do strony 1, 2  Następny
 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum www.nestor-electronic.pl Strona Główna -> Download- stare wersje
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
rafal
Site Admin


Dołączył: 08 Lis 2007
Posty: 1180
Skąd: Olkusz

PostWysłany: Czw Cze 12, 2008 5:43 pm    Temat postu: Kolejny wsad do komputerka w wersji 4.3 !! Odpowiedz z cytatem

Kolejna wersja na procesor ATMEGA168- teraz jest to wersja 4.3

Jest to poprawiona na życzenie użytkowników wersja 4.2 programu.
A dokładniej zmieniłem sposób wyswietlania temperatury, teraz już nie ma wyswietlanego znaczka T: +21`C , tylko 21`C znaczek minus oczywiście wyswietla sie przy temperaturach ujemnych a przy dodanich nic nie ma. Wywaliłem równiez znaczek T: bo niekórzy twierdzą, że jest wkurzający a może to i racja bo wiadomo ze jak jest opis `C to wiedomo że chopdzi o temperature. Jes.i chodzi o pomiar przyspieszenie to nic jeszcze nie kombinowałem, bo mam inny pomysł z tym związany- ale o tym w kolejnych wersjach.
Ponadto obiecałem wprowadzić w menu kalibracji dodatkowy współczynnik, który niwelował by błąd odczytu zuzycia chwilowego powstały na skutek bezwładności działania wtryskiwaczy. Rozwiązałem to troche inaczej, po kilkudziesięciu próbach przeprowadzonych przezemnie jak i kilku innych użytkowników (którym oczywiście dziękuje za pomoc) doszliśmy do zbliżonego współczynnika bezwładności wtryskiwacza. Dlatego współczynnik wposałem na stałe w program co zaoszczędza sporo miejsca w pamięci procesora a załatwia sprawę u tych co mieli niedokładny odczyt. Szczegółowo było to opisywane w uwagach do wersji 4.2 (teraz całośc przeniesiona do drugiego działu download)




Nowy program ma jedną podstawowa zaletę ! Posiada możliwość wprowadzenia z menu stałej drogi oraz stałej wtrysku odczytanej z poprzedniej wersji.
Teraz Ci którzy skalibrowali układ niepoprawnie to znaczy mają złe odczyty to mogą ręcznie poprawić stałą wtrysku i skorygować zuzycie paliwa tak żeby było OK !!

Teraz juz nic nie musisz programować !!!

Wystarczy że włożysz nowy procesor ustawisz stała drogi i wtrysku i już sie cieszysz najnowszą wersją programu!

A co nowego w tej wrersji:

- pomiar zużycia średniego i chwilowego
- pomiar prędkości
- poprawiony wygląd menu programu
- możliwość edycji ekranu powitalnego możliwość zapisania 32 znaków !!
- możliwość wprowadzenia stałej drogi i wtrysku z klawiaturki !!
- zmieniono funkcjonowanie wskazania zużycia średniego paliwa a mianowicie zużycie nie kasuje się po każdym odpaleniu silnika !! Kasuje sie ona jednocześnie ze skasowaniem licznika dziennego !!!
- dodano kolejne menu na którym można odczytać ile paliwa spalił nasz samochów od czasu skasowania licznika dziennego !! - pomiar temperatury jak w poprzednich wrersjach
- pomiar przyspieszenia na 1/4 mili
- zapamiętywanie i wyswietlanie prędkości maksymalnej pojazdu
- ostrzeganie o gołoledzi
- wyswietlanie na jednym ekranie zużycia chwilowego i średniego
- w stosunku do wersji 4.1 poprawiłem wyswietlanie zużycia chwilowego, do prędkości 20 KM/h jest wyswietlane w l/h a powyzej 20 km/h w l/100 KM. Na ekranie na którym jest wyswietlane i średnie i chwilowe musiałem zmienic napiosa l/100km na napis l/km aby poprawić czytelność, oczywiście sama zmienna jest wyswietlana w l/100 km ( mówie tu o spalaniu chwilowym)
- Druga poprawka w stosunki do 4.1 jest następująca możliwość szybkiego przejścia do menu kasowania kilometrów, żeby nie trzeba było szukać tego ekranu wystarczy przycisnąć przycisk OK i odrazu przechodzimy do menu kasowania, tyle że w tym wypadu wyswietla sie ono tylko 10 seknd jak nie skasujemy wraca do ekranu podstawowego.
- No i podstawowa sprawa! Podczas programowania wprowadziłem funkcję podawania pojemności zbiornika paliwa!!
- Rozbudowa menu pokazującego ile paliwa spaliła nasz bryka, teraz pokazuje one jeszcze ile paliwa zostało w baku (pod warunkiem, że pojemność zbiornika jest większa od zera, jak ustawimy zero to jest to pomijane), oprócz pokazywania ile paliwa zostało w baku, pokazuje jesczze ile kilometrów mozemy przyjechać na pozostałym paliwie, przy średniej zuzycia jaką mamy teraz !!! Teraz układ jest identyczny jak w orginalnych komputerkach montowanych fabrycznie!!
- Po skasowaniu licznika dziennego układ kasuje spalanie średnie i jest ono naliczane od nowa, oraz ustawia ilośc paliwa na maksymalna jakom może pomieścic zbiornik, czylo tankujemy do pełna i kasujemy licznik wtedy wiemy ile kilometrów możemy przejechać na paliwie w baku !
- Ponadto poprawiłem procedurę inicjani pamięci, teraz już nie trzeba nic kombinować z włanczaniem i wyanczaniem stacyjki przy pierwszym uruchomieniu, poprostu wgrywamy program, podajemy stałą drogi i wtrysku oraz pojemność baku i układ odrazu pracuje poprawnie !


Procesor dostępny w sklepie internetowym!!
Zapraszam na www.nestor-electronic.pl



Opis instalacji:

Po włozeniu procesora wystarczy wpisać stałą drogi i stałą wtrysku ( wcześniej należy je odczytać z poprzedniej wersji, aby tego dokonać, należy podczas uruchamiania komputerka trzymać przycisk OK, i wtedy spisać sobie na kartce stała drogi i wtrysku).
Aby wejść w tryb ustawiania stałej drogi i wtrysku podczas uruchamiania trzymamy klawisze + i - jednocześnie, tak jak w wersji 1.0 przy ponownym kalibrowaniu.


Plik do poprania z pod tego linku:

http://www.nestor-electronic.pl/download/wersja4_3.zip


Oczywiście tylko plik *BIN ze względu na to iż wszyscy mają do iego dostep

Wgrałem programik do mojej bryki i wydaje się, że wszytko jest OK, prosze tylko przestrzegać procedury inicjacji jak opisałem powyżej.

UWAGA !
Nie polecam wgrywania zawartości eeprom z ustawieniami stałej drogi i wtrysku, wszytko najlepiej wprowadzić z ręki, bo inaczej może nie działać poprawnie. Pamięć eeprom najelpiej skasować po zaprogramowaniu flasch.!

Jak by ktoś zauważył jakieś błedy to proszę pisać, jeśli chodzi o funkcję pokazującą ilość zużytego paliwa, traktuję ją jako testową, bo nie miałem jak sprawdzić na dłuższym odcinku drogi.

Proszę o odpowidzi czy wszytko jest OK czy coś nie tak
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Odwiedź stronę autora
ruszok
Lekko zaangażowany


Dołączył: 17 Sty 2008
Posty: 60

PostWysłany: Sob Cze 14, 2008 2:05 am    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Wgralem i chodzi piknie Smile Zmian w chwilowym osobiście nie odczuwam za bardzo jakoś. Ale powiedz mi jedną rzecz. Swego czasu obiecałeś wprowadzić w temperaturze takie coś że jesli przyjdzie zgłoszenie że ma wywalić komunikat ŚLISKO to tem zostanie 3 razy sprawdzona. Żeby wyeliminować fałszywe alarmy jakie mam... Dziś wymieniłem czujnik i po raz enty kabel. I mam dalej to samo ;/ Poprawiłem luty na płytce i nie wiem co to może być... Kabel jest ekranowany. Da radę to zrobić w programie ?

A i widzę, że temp jest o jeden znak w lewo.. Tzn za 'C jest pusty znak... Spokonie można temp przesunąć w prawo o 1 znak.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
tadekb1
Rozpoczyna


Dołączył: 23 Lis 2007
Posty: 30
Skąd: Lublin

PostWysłany: Sob Cze 14, 2008 8:08 am    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

po wgraniu wersji 4,3 zauważyłem ze jest o niebo lepiej ale jest jedno ale po wyłączeniu silnika spalanie średnie np,jest 12,5 a po odpaleniu 13 narazie tylko to zauważyłem czym to tłumaczyć
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
rafal
Site Admin


Dołączył: 08 Lis 2007
Posty: 1180
Skąd: Olkusz

PostWysłany: Sob Cze 14, 2008 5:39 pm    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

spalanie średnie ustabilizuje Ci sie dopiero po kilkunastu kilometrach- ale problem taki już był opisywany w wersji 3.6 z tego co pamiętam- nie jest to błąd pomiaru - tylko poprostu tak jest prograsm napisany że ma aktualizację co 1 Km, ale jak wcześniej sgasisz silnik a za chwile znów go odpalisz to sredfnia sie zaktualizuje- jednak z poprzednimk prezbiegiem- średnia wróci do normy po przejechaniu kolejnego kilometra. Myśle ze w miare jasno to wytłumaczyłem. Oczywiści ejak wspominałem taka "niedogodnośc" może mieć miejsce tylko przez pierwsze kilometry.

Teraz odnośnie temperatury- szczerze powiedziawszy zapomniałem o tym żeby coś takiego dopisać, ale dobrze że przypomniałes to w2 kolejnej wersji poprawię. Ale swoją droga nie mam pojęcia skąd mieże Ci sie taki odczyt ujemnej temperatury. Sprawa wygląda tka - jelsi masz brak czujnika to temperatura jest 0 stopni, a jak masz zwarty to +85, ale umene to tylko moge występowac jak masz silne zakłucenia, albo poprostu cos nie tak z samym czujnikiem- proponuje podstawić nowy i spradzić- bo nie ma prawa sie tak dziać. Ale sugstie pamietam i postaram sie wprowadzić w życie Smile.

Jełsi chodzi o samą zmianę odczytu w zużyciu chwilowyym - to mozna ją zauważyć tylko wykonując test jak kiedyś opisywał chyba kiler.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Odwiedź stronę autora
ruszok
Lekko zaangażowany


Dołączył: 17 Sty 2008
Posty: 60

PostWysłany: Nie Cze 15, 2008 9:00 am    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Właśnie czujnik mam nowy i dalej wyskakuje np na 2 sek " -0,0". Wymieniłem chyba poraz 4 cały kabel [na kabel z ekranem] i nic. A kompa mi nie zakłuca tylko temp więc nie sądę...
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
killer78
Zawsze na posterunku


Dołączył: 10 Sty 2008
Posty: 175
Skąd: Wrocław

PostWysłany: Nie Cze 15, 2008 11:33 am    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Jeśli chodzi o wskazania zużycia chwilowego - napisałeś, że wprowadziłeś stały współczynnik - napisz jaki? Wg mnie powinien z wersji 4.2 mnożyć przez ~ 0.75 co daje:
16 (takie mi pokazywał chwilowe zużycie) x 0.75 = 12 (takie miałem średnie zużycie.)

Ale ja osobiście jestem przekonany,że lepiej by było aby każdy mógł do swojego auta sam korekcję wprowadzić. Zaoszczędzisz sobie ciągłych stwierdzeń, że "u mnie jest za mało", a u innego: " u mnie jest za dużo" Smile
_________________
Pozdrawiam
***********
Adam M.
Suzuki Vitara V6, 24V, 2.0 LPG + Bolid (czyt. maluch) LPG - elektronic
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email
rafal
Site Admin


Dołączył: 08 Lis 2007
Posty: 1180
Skąd: Olkusz

PostWysłany: Nie Cze 15, 2008 1:57 pm    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Widze że chyba jeszcze nie zdązyłes przetestowac nowej wersji- a na wszelki wypadek krytykujesz Sad .
Puki co ja przetestowałem i umnie jeszt wszyko ok, ktoś tam też testwał i twierdzi ze jest dobrze, potestuj może dokładniej a potem krytykuj.
Oczywiści jak znów będe miał sygnały od ludzi, że jest coś nie tak z odczytem to pewnie wprowadze współczynnik ustawiany, ale puki co prosił bym o testy. nie wstawiałem ustawianego współczynnika zeby nie komplikowac sprawy. Kilku użytkowników testowało ten program i doszliśmy do wspólnego wniosku, ze takie ustawienia jak se teraz są poprawne, ale co dalej to oczywiscie sie okaże w dłuższych testach drogowych.
Nie chce zaśmiecac procesora bezsensownymi ustawiniemai bo jużsie w nim pamięc kończy a mam jeszcze kilka pomysłów- wiec jak teraz bedzie dobrze to nic nie będe już ze spalaniem zmieniał.

Tak wiec prosz eo konkretne testy z konkretnymi wskazaniami- jełśi stwierdzimy że jest OK to super ale jeśli wiekszość bedzie twierdzić że jest do bani to oczywiście rozbuduję program. Puki co wstrzymuje sie z poprawkami, bo nawet jak na 30 testujących jednemu coś bedzie zle pokazywac to i tak niema sensu dla tego jednego programu rozbudowywać, bo w ten sposób to bym musiał dla każdego z osobna program pisac a nie w tym żecz.

Tak wiec prosze o konkretne testy podparte konkretnymi liczbami, wtedy bedziemy mieli jasność, czy żeczywiście rozbiezność we wtryskiwaczach jest aż tak duża, czy to tylko pojedyncze jednoski które mają na przykład całkowicie zajechane układy wtryskowe bo ich silnika na przykład mają przejechane 400 tys. kilometrów- bo pewnie i tacy używają komputerka.

Tak więc proszę o wyrozumiałość i pisanie o konkretach. Pozdrawiam.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Odwiedź stronę autora
killer78
Zawsze na posterunku


Dołączył: 10 Sty 2008
Posty: 175
Skąd: Wrocław

PostWysłany: Nie Cze 15, 2008 2:00 pm    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Spokojnie Smile , nie odpowiedziałeś na moje pytanie: jaki współczynnik dałeś.
Będę testował jak mi prześlesz halotron, o którym rozmawialiśmy w piątek.
_________________
Pozdrawiam
***********
Adam M.
Suzuki Vitara V6, 24V, 2.0 LPG + Bolid (czyt. maluch) LPG - elektronic
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email
rafal
Site Admin


Dołączył: 08 Lis 2007
Posty: 1180
Skąd: Olkusz

PostWysłany: Nie Cze 15, 2008 2:27 pm    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Współczynnik jest zbliżony do tego co podajesz, jednak w moim programie wpisanei og na stałe tez nic nie poprawiło i musiałem go zrobić proporcjonalnie do sumarycznego czasu otwarcia wtrysku im dłuższy czas tym współczynnik jest inny bo przy stałym niestety nie sprawdzało sie, więc przy spalaniu okloło 10 l/100 km ten współczynnik jest około 0.8.
Myśle, że taraz mniej wiecej wyjasniłem Ci Twoje wątpliwości.
Proszę mi nie mieć za złe, ale czasem to sie czuje jak bym zdarł z kogoś za program ze 2 tysiące (bo mniej wiecej tyle by taki program kosztował na zamówienie) a ten klent był cięgle niezadowolony. Oczywiscie ja rozumię ciekawość i o chęć sugerowania nowych pomysłów, jak również sygnalizowanie o błędach- bo to jest zdrowe i prowadzi do udoskonalenia programu.

Powodzenia w testach ....
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Odwiedź stronę autora
ruszok
Lekko zaangażowany


Dołączył: 17 Sty 2008
Posty: 60

PostWysłany: Nie Cze 15, 2008 2:51 pm    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Spalanie średnie - ok [takie jak w 4.2]
Spalanie chwilowe - zrobiłem ten "test" i u mnie w 206 teraz spadło. Tzn. miałem jakieś 8,2 jadąc 100km/h teraz mam 7,8 i koło tego średnie. Więc u mnie ok.
Temp - fajnie, ale można ją przesunąć o znak w prawo. Chyba, że jeśli wkakuje "-"to sama się przesuwa. Bo nie zwróciłem uwagi.
Reszta śmiga jak trzeba Smile

A co do tej krytyki popieram rafała... Sprawdzić, a potem zgłaszać uwagi. Nie w drugą stronę. I rafał - byle do przodu Smile
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
rafal
Site Admin


Dołączył: 08 Lis 2007
Posty: 1180
Skąd: Olkusz

PostWysłany: Nie Cze 15, 2008 8:02 pm    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Dzięki za słowa otuchy Smile, bo jakoś ostatnio wiekszość było atakujących niż zadowolonych.
Jeśli chodzi o temperature to myślałem o przesunięciu w prawo, ale jak wskoczy Ci znaj ujemnej "-" to sie przesunie, wiec puki co nie ruszałem.

Fajnie ze wszytko ładnie działa, jak tak bedzie dalej to wypuszczę kolejną wersję Smile
Pozdrawiam wszytkich forumowiczów Smile
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Odwiedź stronę autora
Miglandz
Stały bywalec


Dołączył: 11 Gru 2007
Posty: 145

PostWysłany: Pon Cze 16, 2008 9:23 pm    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

dzisiaj dostałem procek zaprogramowałem go tą wersją 4.3 i wegrałem eeproma bo nie znam stałej dorgi i strasznie go muli :/ to przez to ze wegrałem eeproma ?
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email
ruszok
Lekko zaangażowany


Dołączył: 17 Sty 2008
Posty: 60

PostWysłany: Wto Cze 17, 2008 12:30 am    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

rafal napisał:
UWAGA !
Nie polecam wgrywania zawartości eeprom z ustawieniami stałej drogi i wtrysku, wszytko najlepiej wprowadzić z ręki, bo inaczej może nie działać poprawnie. Pamięć eeprom najelpiej skasować po zaprogramowaniu flasch.!


Jak ja tak zrobiłem za pierwszym razem to właśnie się tak stało. Więc spisz stałe, i wyczyść programowo eeprom. Uruchom kompa i wpisz stałe z ręki Smile Zresztą w opisie rafał zamiecił info żeby nie wgrywać eeproma ze starej wersji.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
rafal
Site Admin


Dołączył: 08 Lis 2007
Posty: 1180
Skąd: Olkusz

PostWysłany: Wto Cze 17, 2008 1:26 pm    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Cytat:
dzisiaj dostałem procek zaprogramowałem go tą wersją 4.3 i wegrałem eeproma bo nie znam stałej dorgi i strasznie go muli :/ to przez to ze wegrałem eeproma ?


No Panie- dostałes procka całkiem nowego z nieustawionymi fuse-bitami (Tego z promocji- a tam fuse bitów nie ustawiam)
Musisz ustawić na ext oscylator, oraz wyłączyć podzielnik oscylatora (jest tam taki fabrycznie włączony dzieli przez Cool, jak to poustawiasz i wpiszesz ustawienia to wtedy będzie dobrze Smile

[/quote]
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Odwiedź stronę autora
wOjtek
Nowy


Dołączył: 10 Gru 2007
Posty: 13
Skąd: big Mountains

PostWysłany: Wto Cze 17, 2008 7:32 pm    Temat postu: Wersja 4.3 Odpowiedz z cytatem

Wersja 4.3 wgrana. Testowalem na odcinku 200 km - działa super. W sobote wyjazd na 2 tygodnie - trasa 2x 550 km. Wiec przetestuje dokładnie. Pozdrawiam
_________________
need4ski
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Odwiedź stronę autora
Pyrek
Nowy


Dołączył: 10 Mar 2008
Posty: 13
Skąd: Olkusz

PostWysłany: Czw Cze 19, 2008 11:04 am    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

W wersji 4.3 wszystko działa poprawnie
byle tak dalej Rafale !!!

A wstawisz pomiar napięcia?
_________________
FIAT Punto1 1.1
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
rafal
Site Admin


Dołączył: 08 Lis 2007
Posty: 1180
Skąd: Olkusz

PostWysłany: Czw Cze 19, 2008 8:40 pm    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

będzie pomiar napięcia, tylko chciałem sie uporać z tymi wskazaniami spalania bo to najważniejsze
Ale skoro wszytko działą to super w wolnej chwili coś dopisze i bedzie kolejna wersja Smile
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Odwiedź stronę autora
ruszok
Lekko zaangażowany


Dołączył: 17 Sty 2008
Posty: 60

PostWysłany: Pią Cze 20, 2008 7:30 am    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Czyli dodatkowa funkcjonalność następnej wersjii to pomiar napięcia oraz te sprawdzanie tempreatury. To już będzie naprawdę profesjonalna konstrukcja!
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
killer78
Zawsze na posterunku


Dołączył: 10 Sty 2008
Posty: 175
Skąd: Wrocław

PostWysłany: Pią Cze 20, 2008 8:28 pm    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

A ja bym zastosował opisywany wcześniej ekonomizer - jeśli mam spalanie powyżej średniej to się skala przesuwa na prawo ilość pikseli rośnie, jak mam poniżej to się skala przesuwa na lewo - piksele spadają. - Było to kiedyś opisywane przez Rafała.
_________________
Pozdrawiam
***********
Adam M.
Suzuki Vitara V6, 24V, 2.0 LPG + Bolid (czyt. maluch) LPG - elektronic
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email
rafal
Site Admin


Dołączył: 08 Lis 2007
Posty: 1180
Skąd: Olkusz

PostWysłany: Pią Cze 20, 2008 8:39 pm    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

zacżałem prace nad ekonomizerem, bopomysł tezmi sie podoba, ale miałem jakis problem ze wskazaniami, no i chwilowo zaniechałem, ale napewno w kolejnych wersjach sie pojawi, bo to super sprawa.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Odwiedź stronę autora
killer78
Zawsze na posterunku


Dołączył: 10 Sty 2008
Posty: 175
Skąd: Wrocław

PostWysłany: Pią Cze 20, 2008 8:47 pm    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

W moim maluszku (czyt. Bolidzie) mam ekonomizer, ale mechaniczny - wskazówkowy - na podciśnienie - wakuometr. Tu elektroniczny będzie dokładniejszy jak najbardziej się przyda Very Happy
Ato, że to super sprawa to jak najbardziej masz rację, bo jak tylko coś dolega silnikowi, to od razu tam widać Smile
_________________
Pozdrawiam
***********
Adam M.
Suzuki Vitara V6, 24V, 2.0 LPG + Bolid (czyt. maluch) LPG - elektronic
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email
tommy22
Lekko zaangażowany


Dołączył: 25 Lis 2007
Posty: 56
Skąd: Warszawa

PostWysłany: Sob Cze 21, 2008 8:50 am    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

W sieci widziałem komputerek z ekonomizerem który wyglądał tak


Ruchomym elementem wskazującym w tym przypadku jest gwiazdka ale moze być cokolwiek nawet znaczek dystrybutora.
Taki sposób wyświetlania wydaje się być bardzo czytelny.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
ruszok
Lekko zaangażowany


Dołączył: 17 Sty 2008
Posty: 60

PostWysłany: Sob Cze 21, 2008 8:58 am    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

A na jakiej zasadzie działa ten ekonomizer?
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
tommy22
Lekko zaangażowany


Dołączył: 25 Lis 2007
Posty: 56
Skąd: Warszawa

PostWysłany: Sob Cze 21, 2008 9:07 am    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

To jest komputerek któty ma większość funkcji co komputerek Rafała tj. pomiar prędkości,spalania chwilowego i średniego,przyspieszenia,prędkości,inspekcji oleju,przebytej drogi a dodatkowo ma funkcję ekonomizera
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
ruszok
Lekko zaangażowany


Dołączył: 17 Sty 2008
Posty: 60

PostWysłany: Sob Cze 21, 2008 10:07 am    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Chodzi mi o ogólną zasadę działania samego ekonomizera.. Min jest jak co, max jak co?

tommy22 napisał:
Komputerek jest dedykowany do fiata siena 1.6 16V i wskazania ekonomizera odnoszą się wyłącznie do tego modelu auta .
A wskazania mim max są zawsze orientacyjne.

Nie rozumiemy się...
Ja nie wiem o co chodzi w tym ekonomizerze... Patrzę na wskazanie i co wiem?? Co mi to mówi??


Ostatnio zmieniony przez ruszok dnia Sob Cze 21, 2008 12:21 pm, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
tommy22
Lekko zaangażowany


Dołączył: 25 Lis 2007
Posty: 56
Skąd: Warszawa

PostWysłany: Sob Cze 21, 2008 10:28 am    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Komputerek jest dedykowany do fiata siena 1.6 16V i wskazania ekonomizera odnoszą się wyłącznie do tego modelu auta .
A wskazania mim max są zawsze orientacyjne.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
rafal
Site Admin


Dołączył: 08 Lis 2007
Posty: 1180
Skąd: Olkusz

PostWysłany: Pon Cze 23, 2008 2:38 pm    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Puki co ekonomizera jeszcze nie dopisałem a ma to dzialac mniej wiecej tak:
Kod:
--------------------------------
min---------+---------max      |    <---- cały wyswietlacz :)
             *                 |
-------------------------------|



gdzie:
min - zuzycie paliwa bardzo małe
max- zuzycie paliwa bardzo duże
+ zuzcie ekonomiczne (poziom zuzycia średniego)
* - bedzie sie przesówać w prawo lub w lewo ipokazuje aktualne zuuzycie


Tak mniej wiecej by to kiało wyglądać, to takie przeniesienie odczytu zuzycia chwilowego w cyferkach na wygląd "graficzny"
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Odwiedź stronę autora
ruszok
Lekko zaangażowany


Dołączył: 17 Sty 2008
Posty: 60

PostWysłany: Pon Cze 23, 2008 11:36 pm    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

A jak to niby przenieść do konkretnych wozów? Trzeba znać max, min i średnia... Trzeba by to wpisywać z ręki lub kalibrować... Bo w małym aucie z małym silnikiem to co będzie maxem to w dużym silniku będzie ekonomiczne...
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
rafal
Site Admin


Dołączył: 08 Lis 2007
Posty: 1180
Skąd: Olkusz

PostWysłany: Wto Cze 24, 2008 10:08 am    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Tu sie zgadza no i na tym utknąłem troszkę, ale myśle że to jakoś rozwiąże.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Odwiedź stronę autora
szekir
Nowy


Dołączył: 27 Cze 2008
Posty: 2
Skąd: OSTROW MAZ-W-WA

PostWysłany: Pią Cze 27, 2008 5:10 pm    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Witam wszystkich serdecznie
Dzisiaj na allegro znalazlem to ciekawe urzadzenie, jakim jest komputer pokladowy i jestem przekonany, ze dokonam jego zakupu w najblizszym czasie.
Ale nie o tym chcialem...
mam propozycje dla Rafala i dla wszystkich ktorzy pracuja przy projekcie, dotyczaca zmiany oprogramowania ( a raczej jego udoskonalenia). Jak zdazylem zauwazyc problemem jest dystans pozostaly do przebycia na paliwie, ktore mamy w zbiorniku, a przeciez nie zawsze tankujemy do pelna, a to ze wzgledow ekonomicznych,a to z czystej przekory, czy tez nie chcemy dociazac naszych samochodow, he he he. Dlatego odczyt ten nie bedzie adekwatny do tego ile jeszze przejedziemy gdzy skasujemy licznik dzienny i nie zatankujemy samochodu, a w zbiorniku zostanie nam np 25 literkow, gdzie pelen zbiornik ma np 80litrow. dlatego moja propozycja jest nastepujaca, aby wprowadzic pojemnosc zbiornika jako zmienna z menu podstawowego, bez koniecznosci programowania procesora. Moze zle zrozumialem obraz sytuacji, ale wydaje mi sie, ze tak to wyglada w tej chwili... taka sytuacja dala by mozliwosc odczytu ilosci pozostalego paliwa w baku przed skasowaniem licznika dziennego i ponownym wprowadzenie jej po jego wyzerowaniu
pozdrawiam wszystkich forumowiczow
_________________
SINTRA 2.2
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum www.nestor-electronic.pl Strona Główna -> Download- stare wersje Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
Idź do strony 1, 2  Następny
Strona 1 z 2

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach


Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group