Forum www.nestor-electronic.pl Strona Główna www.nestor-electronic.pl
Forum sterowników procesorowych- programy BASCOM
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

Kolejny wsad do komputerka w wersji 4.2 !!
Idź do strony 1, 2, 3, 4  Następny
 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum www.nestor-electronic.pl Strona Główna -> Download- stare wersje
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
rafal
Site Admin


Dołączył: 08 Lis 2007
Posty: 1180
Skąd: Olkusz

PostWysłany: Czw Maj 01, 2008 8:24 pm    Temat postu: Kolejny wsad do komputerka w wersji 4.2 !! Odpowiedz z cytatem

Nowy program ma jedną podstawowa zaletę ! Posiada możliwość wprowadzenia z menu stałej drogi oraz stałej wtrysku odczytanej z poprzedniej wersji.
Teraz Ci którzy skalibrowali układ niepoprawnie to znaczy mają złe odczyty to mogą ręcznie poprawić stałą wtrysku i skorygować zuzycie paliwa tak żeby było OK !!

Teraz juz nic nie musisz programować !!!

Wystarczy że włożysz nowy procesor ustawisz stała drogi i wtrysku i już sie cieszysz najnowszą wersją programu!

A co nowego w tej wrersji:

- pomiar zużycia średniego i chwilowego
- pomiar prędkości
- poprawiony wygląd menu programu
- możliwość edycji ekranu powitalnego możliwość zapisania 32 znaków !!
- możliwość wprowadzenia stałej drogi i wtrysku z klawiaturki !!
- zmieniono funkcjonowanie wskazania zużycia średniego paliwa a mianowicie zużycie nie kasuje się po każdym odpaleniu silnika !! Kasuje sie ona jednocześnie ze skasowaniem licznika dziennego !!!
- dodano kolejne menu na którym można odczytać ile paliwa spalił nasz samochów od czasu skasowania licznika dziennego !!
- pomiar temperatury jak w poprzednich wrersjach
- pomiar przyspieszenia na 1/4 mili
- zapamiętywanie i wyswietlanie prędkości maksymalnej pojazdu
- ostrzeganie o gołoledzi
- wyswietlanie na jednym ekranie zużycia chwilowego i średniego
- w stosunku do wersji 4.1 poprawiłem wyswietlanie zużycia chwilowego, do prędkości 20 KM/h jest wyswietlane w l/h a powyzej 20 km/h w l/100 KM. Na ekranie na którym jest wyswietlane i średnie i chwilowe musiałem zmienic napiosa l/100km na napis l/km aby poprawić czytelność, oczywiście sama zmienna jest wyswietlana w l/100 km ( mówie tu o spalaniu chwilowym)
- Druga poprawka w stosunki do 4.1 jest następująca możliwość szybkiego przejścia do menu kasowania kilometrów, żeby nie trzeba było szukać tego ekranu wystarczy przycisnąć przycisk OK i odrazu przechodzimy do menu kasowania, tyle że w tym wypadu wyswietla sie ono tylko 10 seknd jak nie skasujemy wraca do ekranu podstawowego.
- No i podstawowa sprawa! Podczas programowania wprowadziłem funkcję podawania pojemności zbiornika paliwa!!
- Rozbudowa menu pokazującego ile paliwa spaliła nasz bryka, teraz pokazuje one jeszcze ile paliwa zostało w baku (pod warunkiem, że pojemność zbiornika jest większa od zera, jak ustawimy zero to jest to pomijane), oprócz pokazywania ile paliwa zostało w baku, pokazuje jesczze ile kilometrów mozemy przyjechać na pozostałym paliwie, przy średniej zuzycia jaką mamy teraz !!! Teraz układ jest identyczny jak w orginalnych komputerkach montowanych fabrycznie!!
- Po skasowaniu licznika dziennego układ kasuje spalanie średnie i jest ono naliczane od nowa, oraz ustawia ilośc paliwa na maksymalna jakom może pomieścic zbiornik, czylo tankujemy do pełna i kasujemy licznik wtedy wiemy ile kilometrów możemy przejechać na paliwie w baku !
- Ponadto poprawiłem procedurę inicjani pamięci, teraz już nie trzeba nic kombinować z włanczaniem i wyanczaniem stacyjki przy pierwszym uruchomieniu, poprostu wgrywamy program, podajemy stałą drogi i wtrysku oraz pojemność baku i układ odrazu pracuje poprawnie !



Procesor dostępny w sklepie internetowym!!
Zapraszam na www.nestor-electronic.pl




Opis instalacji:

Po włozeniu procesora wystarczy wpisać stałą drogi i stałą wtrysku ( wcześniej należy je odczytać z poprzedniej wersji, aby tego dokonać, należy podczas uruchamiania komputerka trzymać przycisk OK, i wtedy spisać sobie na kartce stała drogi i wtrysku).
Aby wejść w tryb ustawiania stałej drogi i wtrysku podczas uruchamiania trzymamy klawisze + i - jednocześnie, tak jak w wersji 1.0 przy ponownym kalibrowaniu.


Plik do poprania z pod tego linku:

http://www.nestor-electronic.pl/download/wersja42.zip


Oczywiście tylko plik *BIN ze względu na to iż wszyscy mają do iego dostep

Wgrałem programik do mojej bryki i wydaje się, że wszytko jest OK, prosze tylko przestrzegać procedury inicjacji jak opisałem powyżej.

UWAGA !
Nie polecam wgrywania zawartości eeprom z ustawieniami stałej drogi i wtrysku, wszytko najlepiej wprowadzić z ręki, bo inaczej może nie działać poprawnie. Pamięć eeprom najelpiej skasować po zaprogramowaniu flasch.!


Jak by ktoś zauważył jakieś błedy to proszę pisać, jeśli chodzi o funkcję pokazującą ilość zużytego paliwa, traktuję ją jako testową, bo nie miałem jak sprawdzić na dłuższym odcinku drogi.

Proszę o odpowidzi czy wszytko jest OK czy coś nie tak


Ostatnio zmieniony przez rafal dnia Pon Maj 05, 2008 9:35 am, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Odwiedź stronę autora
killer78
Zawsze na posterunku


Dołączył: 10 Sty 2008
Posty: 175
Skąd: Wrocław

PostWysłany: Nie Maj 04, 2008 8:18 pm    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

A ja mam inny problem z tą wersją:
Otóż kupiłem Atmegę 168, przerobiłem ją (przelutowałem 2 kabelki "temperaturowe"), wgrałem wersję 4.11 - konfigurowałem wg opisu Rafała. Pojechałem na dłuuuugi Weekend majowy i... nie działa mi wogóle prędkościomierz w komputerku, nie liczy dystansu, objaw, jakby kabelek od VSS się urwał. Wgrałem ponownie soft (wcześniej kasowałem procka) i nadal max ile mi się udało uzyskać to 4 km/h (ale nie pokazywało ciągle tyle samo, tylko skakało). Myślałem, że wcześniejsza klaibracja jaką przeprowadziłem na Atmedze8 w wersji softu 1.0 była skopana. Ponownie wgrałem soft 4.11 i ręcznie wpisałem VSS i INJ. Nadal to samo, liczy baaaardzo mało. Na dużym dystansie policzył TYLKO 2km.
Wgrałem wersję 4.2 i trasa - znowu to samo. Pomyślałem, że skopało się coś, ale po włożeniu Atmegi8 i wgraniu softu 3.5 pokazuje dobrze.
Co jest grane? Źle wgrywam?? Może procek coś nie kmini?
Jak odpalam bascoma to pierwszy krok to muszę załadować plik *bas. Po kliknięciu manual program pisze, że to inny procek, ale to chyba nie to?
_________________
Pozdrawiam
***********
Adam M.
Suzuki Vitara V6, 24V, 2.0 LPG + Bolid (czyt. maluch) LPG - elektronic
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email
jackow2
Bardzo zaangażowany


Dołączył: 03 Mar 2008
Posty: 108
Skąd: Kraków

PostWysłany: Pon Maj 05, 2008 5:54 am    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

prawdopodobnie masz źle ustawione Fuse bit w Atmedze 168 Wink
a jak Ci pisze że to nie ten procek - to ?? - zmieniłem opis
powinieneś w Bascom w "Monitor" ustawić "chip" jako m168def.dat
i jak Ci Bascom wykryje A168 to wchodzisz w Fuse bit i tam sprawdzasz lub ustawiasz poprawne dla tego procka - ale jak Ci sprzedawał Rafal to powinny być przestawione przez Niego - a jak nie - to łoj -
właśnie zaglądnąłem do "sklepu" Nestor - tam pisze że Fuse bit są przestawione Exclamation
to wychodzi na coś innego -
z uwagi na to że Koledze dość często coś nie działa - trudno wyczuć co jest nie tak - najlepiej "skoleguj" się z "byblue" On jest z Twojego miasta
może osiągnął już jakiś poziom wiedzy w temacie "komp, pokładowy"
_________________
Jacek z Krakowa
Nubira 2.0 1998 - PB + LPG
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email
killer78
Zawsze na posterunku


Dołączył: 10 Sty 2008
Posty: 175
Skąd: Wrocław

PostWysłany: Pon Maj 05, 2008 2:10 pm    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

jackow2 napisał:
prawdopodobnie masz źle ustawione Fuse bit w Atmedze 168 Wink
a jak Ci pisze że to nie ten procek - to ?? - zmieniłem opis
powinieneś w Bascom w "Monitor" ustawić "chip" jako m168def.dat
i jak Ci Bascom wykryje A168 to wchodzisz w Fuse bit i tam sprawdzasz lub ustawiasz poprawne dla tego procka - ale jak Ci sprzedawał Rafal to powinny być przestawione przez Niego - a jak nie - to łoj -
właśnie zaglądnąłem do "sklepu" Nestor - tam pisze że Fuse bit są przestawione Exclamation
to wychodzi na coś innego -
z uwagi na to że Koledze dość często coś nie działa - trudno wyczuć co jest nie tak - najlepiej "skoleguj" się z "byblue" On jest z Twojego miasta
może osiągnął już jakiś poziom wiedzy w temacie "komp, pokładowy"

A może powinienem wgrywać hex, a nie bin?
_________________
Pozdrawiam
***********
Adam M.
Suzuki Vitara V6, 24V, 2.0 LPG + Bolid (czyt. maluch) LPG - elektronic
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email
jackow2
Bardzo zaangażowany


Dołączył: 03 Mar 2008
Posty: 108
Skąd: Kraków

PostWysłany: Pon Maj 05, 2008 3:23 pm    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

ja zawsze wgrywam *.BIN - i o ile nie miałem coś namieszane ( początki miałem trudne ) - to zawsze wgrywa OKI
_________________
Jacek z Krakowa
Nubira 2.0 1998 - PB + LPG


Ostatnio zmieniony przez jackow2 dnia Pon Maj 05, 2008 5:28 pm, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email
rafal
Site Admin


Dołączył: 08 Lis 2007
Posty: 1180
Skąd: Olkusz

PostWysłany: Pon Maj 05, 2008 4:46 pm    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

to nie ważne czy wgrywasz plik hex czy bin, poprostu to to samo tylko w innym formacie i jak bys na przykład kożystał z innego programu do programowania to możesz wybrac inny rodzaj plików, ale i tak sie wgra to samo Smile
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Odwiedź stronę autora
rafal
Site Admin


Dołączył: 08 Lis 2007
Posty: 1180
Skąd: Olkusz

PostWysłany: Wto Maj 06, 2008 11:28 am    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

rozdzieliłem wyspowiedzi na temat komputerka zostaiłem a na temat sprzeczki odnoście pomiaru paliwa w baku- sa na osobnym poście i sie tego trzymajmy, bo sie śmietnik robi troszkę.

Tak wiec tu prosz eopinie o samym wsadzie a sugestnie jak wspominałem
Dziekuje......
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Odwiedź stronę autora
jackow2
Bardzo zaangażowany


Dołączył: 03 Mar 2008
Posty: 108
Skąd: Kraków

PostWysłany: Czw Maj 08, 2008 9:46 pm    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

A gdzież to zniknął opis Rew 4,2 4x20 LCD Question
i link z pobraniem tego pliku Question

i żadnej wzmianki o tym Question
_________________
Jacek z Krakowa
Nubira 2.0 1998 - PB + LPG
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email
rafal
Site Admin


Dołączył: 08 Lis 2007
Posty: 1180
Skąd: Olkusz

PostWysłany: Pią Maj 09, 2008 12:26 pm    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

zniknał bo z opisów wynika że za dużo błędów miał wiec usunałem, jak popraiw błedy znów sie pojawi- nie chce wprowadzac w błąd użytkowników- ale dzięk za czujność Smile
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Odwiedź stronę autora
killer78
Zawsze na posterunku


Dołączył: 10 Sty 2008
Posty: 175
Skąd: Wrocław

PostWysłany: Pią Maj 09, 2008 9:26 pm    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Po wielu rozmowach z fachowcami z Suzuki Motor Poland (mam suzuki Vitarę) okazuje się, że mój VSS jest halotronem liniowym, czyli w pewnym położeniu jest opór = 0, a winnym rośnie do nieskończoności. Z tego co powiedział mi Rafał telefonicznie muszę jednak zastosować halotron cyfrowy, gdzieś go zamontować w pobliżu jakiegoś wirującego elementu, np. wał. Atmega 168 i ten w liczniku niby nie będzie hulać, dziwne bo na Atmedze 8 hulalo. Co prawda jeden z elektroników Suzuki powiedział, że może trzebaby dopasować soft, bo to raczej dziwne zachowanie. Ale mimo wszystko był zdumiony pomysłem komputera pokładowego.
_________________
Pozdrawiam
***********
Adam M.
Suzuki Vitara V6, 24V, 2.0 LPG + Bolid (czyt. maluch) LPG - elektronic
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email
tommy22
Lekko zaangażowany


Dołączył: 25 Lis 2007
Posty: 56
Skąd: Warszawa

PostWysłany: Sob Maj 10, 2008 3:18 pm    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Testowałem wersję 4.2 i jestem zdania że funkcje z których korzystałem działają prawidłowo. Nic się nie zawiesza i nie wyświetlają się krzaczki jednym słowem jest ok z małym wyjątkiem zdarza się że w chwilę po tym jak przekążniki włączą światła pojawia się informacja całkiem bez sensu"włącz światła".
Byłoby miło gdyby spalanie średnie aktualizowało się po krótszym dystansie nie dopiero po 1km ale rozumiem że taki jest program i jego zmiana wiązałaby się z koniecznością całkowitej przeróbki więc się nie czepiam.
A teraz o funkcjach z których nie korzystam tj. "Powitanie" i "Pomiar przyspieszenia"pomimo tego że tych funkcji komputerka nie uaktywniam to ekrany tych funkcji jestem zmuszony ciągle oglądać i to uważam za jedyną wadę.Czy da się je ukryć a może powstanie wersja pozbawiona tych wodotrysków. Co do tych wodotrysków oczywiście jest to mój subiektywny punkt widzenia.
Jako użytkownik oceniam program bardzo dobrze.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
rafal
Site Admin


Dołączył: 08 Lis 2007
Posty: 1180
Skąd: Olkusz

PostWysłany: Sob Maj 10, 2008 5:05 pm    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

pomyśle w kolejnej wersji o możliwoście wyłącznie powitania
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Odwiedź stronę autora
jackow2
Bardzo zaangażowany


Dołączył: 03 Mar 2008
Posty: 108
Skąd: Kraków

PostWysłany: Nie Maj 11, 2008 8:26 am    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

a tak nawiasem i przy okazji czy mógłbyś zrobić taką wersję (usuń pozostałe lub zablokuj) na przyspieszanie - ONLY- i aby w jednym programie było na 250m 1 1/4 mili + na odcinku od 80-120km/h
wtedy wykluczymy zaburzenia innych parametrów na to przyspieszenie
czyli wersja bez spalania - byłaby dobra dla "gaźnikowców"
czyli takie sprawdzenie elastyczności silnika na wyższym biegu
- chętnie będę testował
_________________
Jacek z Krakowa
Nubira 2.0 1998 - PB + LPG
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email
narvany
Nowy


Dołączył: 19 Kwi 2008
Posty: 16

PostWysłany: Czw Maj 15, 2008 5:31 pm    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Ja mam trochę inny problem, wszystko było ok, aż przy którymś uruchomieniu na LCD zaczęły pojawiać się dziwne znaki, zawartość się czasem scroll'uje na ekranie. Co jakis czas pojawia sie na przemian komunikat np. włacz swiatla !!!, a potem np. zmien olej !! Krótko mówiąc zgłupiał kompletnie (mówię o wersji 4.2) po włożeniu starej 1.0 wszystko jest ok... Błąd w sofcie ??? czy coś innego ?
_________________
Cinquecento 900 (899 cm³) z jednopunktowym wtryskiem benzyny sterowanym elektronicznie, katalizatorem i skrzynią 5-biegową
-----------------------------------------------------------
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Odwiedź stronę autora
rafal
Site Admin


Dołączył: 08 Lis 2007
Posty: 1180
Skąd: Olkusz

PostWysłany: Czw Maj 15, 2008 6:32 pm    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

w sofcie to nie jest błąd bo ja mam to wgrane do siebie do autka i jest OK.

Ale zauwazyłem z kilku wypowiedzi, iz atmega168 jest jakoś bardziej podatna na zakłucenia niż atmega8- sam nie wiem czemu- ale pewnie producent tez tego ie wie, może dlatego że ma wiecej pamięci. U nie wprawdzie żaden problem nie występuje, ale u niektórych z tego co piszą pojawia sie czasem jakis dziwny komunikat.

Jest to naprawdopodobniej spowodowane zakłuceniami wystepującymi w samochodzie. Tak więc można by sie pokusic o wykonania filtra przeciwzakłuceniowego (ja takowego mam od początku, może dlatego problemów nie mam), schemat fitrla dokładam w komplecie, można by sie tez pokusić o zaekranowanie samego układu, to znaczy wsadzenie komputerka w metalową puszkę podłączoną do masy- wiem że to kłopotliwe- ale innego wyjścia nia ma.

Puki co to jesteś chyba trzecvi z kolei co ma jakiś problem tego typu, ale może masz zakłucenia od przewodów wyskowkiego napi,ęcia albo od czegoś innego w każdym razie wygląda na to , że atmega168 jest bardsziej podatna na zakłucenia niż atmega8

Poczekamy na opinie większej ilości użytkowników.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Odwiedź stronę autora
SebiCo
Rozpoczyna


Dołączył: 13 Lis 2007
Posty: 32

PostWysłany: Czw Maj 15, 2008 7:17 pm    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

No to ja dodam swoje trzy grosze z obserwacji:
Atmega 168 ma wyższe poziomy (napięcie) logiki - w moim samochodzie czujnik vss mam zasilany 5V i standardowy dzielnik 47k/47k na wejściu i wszystko działało ok na atmedze 8 po podłączeniu atmegi 168 d... nie działało. Dopiero dzielnik 470Om/47k rozwiązał problem, ale za to po przekroczeniu ok 100km/h pojawiają się kosmiczne prędkości (teraz Vmax mam 566 km/h Shocked Very Happy ) . W sobotę pobawię się ze zmianą kondensatora przy tym dzielniku - może pomoże o efektach napiszę.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
Pyrek
Nowy


Dołączył: 10 Mar 2008
Posty: 13
Skąd: Olkusz

PostWysłany: Czw Maj 15, 2008 9:20 pm    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Ja miałem taki problem że podczas jazdy w momencie włączenia
wycieraczek komputerek się restartował (ver.4.2)

Pomogło dodanie kondensatora 1000uF równolegle z zasilaniem
płytki +12V


Też miałem jakieś kosmiczne wskazania prędkości podczas jazdy!

wgrałem ponownie oprogramowanie i wszystko jest OK!
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
rafal
Site Admin


Dołączył: 08 Lis 2007
Posty: 1180
Skąd: Olkusz

PostWysłany: Pią Maj 16, 2008 8:24 am    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

dla Sebcio.

Jak masz czujnik drogi pracujący na 5 V to ie dawaj zadnego dzielnika i po sprawie, poprostu bezpośrednio podepnij sie do płytki. Dzilenik jest potrzebny przy czujnikach na 12V.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Odwiedź stronę autora
SebiCo
Rozpoczyna


Dołączył: 13 Lis 2007
Posty: 32

PostWysłany: Pią Maj 16, 2008 10:04 am    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Wiem, ale ten czujnik jest podłączony do oryginalnego komputera i ten opornik 470 Om to raczej takie zabezpieczenie układu w samochodzie gdyby (odpukać) coś się słało z komputerkiem, np.: jakieś zwarcie czy coś
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
tmerlin
Rozpoczyna


Dołączył: 08 Lut 2008
Posty: 35

PostWysłany: Pią Maj 16, 2008 1:07 pm    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Pytanie, a czy nie lepiej zamiast dzielników napięcia zastosować diody zenera 5V?
Układ i tak pobiera minimalny prąd więc nie trzeba stosować zenerek dużej mocy, Wystarczyły by zwykłe.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
rafal
Site Admin


Dołączył: 08 Lis 2007
Posty: 1180
Skąd: Olkusz

PostWysłany: Pią Maj 16, 2008 4:38 pm    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

no przecież diody zenera masz zastosowane jako zabezpieczenie, samej diody przeciez nie możesz Smile
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Odwiedź stronę autora
LoLu
Zawsze na posterunku


Dołączył: 13 Lis 2007
Posty: 161
Skąd: Poznań (okolice) Nowy Tomyśl

PostWysłany: Pią Maj 16, 2008 10:30 pm    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Koledzy widać nie wiedzą Very Happy, elektroniczny stabilizator napięcia to nic innego jak dioda zenera,
_________________
Od kiedy powstało GOOGLE pytania nie maja sensu ?
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
wOjtek
Nowy


Dołączył: 10 Gru 2007
Posty: 13
Skąd: big Mountains

PostWysłany: Pią Maj 16, 2008 11:51 pm    Temat postu: Problemy z nową ATMEGą Odpowiedz z cytatem

Witam,

właśnie testowałem nowy procesor z nowym oprogramowaniem 4.2. Procesor kupiłem od p. Rafała przez Internet. No i obserwuje te same objawy co niektórzy. Złe wskazania prędkości. Przy jeździe ze stałą prędkością ok. 60 km/h - wskazania są złe i się wahają (spadają rosną), ale nie więcej niż 14 km/h.

Nie wiem zatem co jest przyczyną? Czy zakłócenia, czy może impulsy Vss dla nowej ATMEGi są złe. Impulsy drogi w moim Nissanie Micra (K11) wziąłem z komputera. Ale wytwarzane są prawdopodobnie w liczniku, w desce rozdzielczej (wirujący hallotron). Czytałem wcześniej, że hallotron musi być cyfrowy. Mój wygląda na liniowy. Czy to jest ten problem? Czy to zakłocenia zasilania?

Dodam, że na atmedze 8 i sofcie 3.5 przejechałem 15 tyś km i wszystko ładnie działało.

pozdrawiam
_________________
need4ski
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Odwiedź stronę autora
SebiCo
Rozpoczyna


Dołączył: 13 Lis 2007
Posty: 32

PostWysłany: Sob Maj 17, 2008 7:53 am    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Cytat:
elektroniczny stabilizator napięcia to nic innego jak dioda zenera


Tu bym polemizował bo jest dokładnie odwrotnie:
Każda dzioda zanera jest elektronicznym stabilizatorem napięcie
ale
nie każdy stablizator elektroniczny jest diodą zenera Laughing

A wracając do tematu u mnie czujnikiem Vss jest kontrakton więc raczej nie tu leży problem
(hallotron liniowy <-> cyfrowy)
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
wOjtek
Nowy


Dołączył: 10 Gru 2007
Posty: 13
Skąd: big Mountains

PostWysłany: Sob Maj 17, 2008 12:16 pm    Temat postu: nowa Atmega w Nissan Micra K11 Odpowiedz z cytatem

Witam,

robiłem dziś kilka razy test - zamieniałem procesory kilka razy. Na ATMEGA 8 wszystko działa poprawnie. Natomiast na ATMEGA 168 niestety predkosc podczas jazdy jest prawie cały czas 0 km/h.

Zaraz robie filtr przeciwzakłoceniowy ze schemtau p. Rafała. Zobaczymy czy przyniesie efekt.

>>

Wlasnie wrocilem z przejazdzki. Filtr zrobilem, jest wpiety - niestety nie przynosi to zadnych zmian. Wciaz mam wskazania predkosci 0 km/h. Wkladam procek ATMEGA 8 i wszystko bardzo ladnie dziala.

>>

Wymieniłem przed chwilą kable od Vss i Inj. Zastosowałem dobrej jakości kable od kolumn głośnikowych. Sygnał od Vss i Inj ekranowałem dodatkowo masą. Niestety to nie przyniosło rezultatu. Dalej ATMEGA 168 na sofcie 4.2 pokazuje błędnie prędkość. Poddaje się i czekam na jakieś info...
_________________
need4ski
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Odwiedź stronę autora
rafal
Site Admin


Dołączył: 08 Lis 2007
Posty: 1180
Skąd: Olkusz

PostWysłany: Sob Maj 17, 2008 5:26 pm    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

No niestety, ale problem z odczytem prędkości występuje u niektórych. A spowodowane to jest tym, iż atmega168 ma troszkę inne poziomy napięć logiczneego "1" a konkretniej wyższe. Na atmedze 8 taki problem nie występował. Nie można tu nikogo winić- problem jest po stronie producenta procesora.

Ale oczywiście rozwizanie istnieje już wytłumacze w czym żecz:

1. Nie ma potrzeby robiżżadnego fitrta przeciwzakłuceniowgo jestślki problem jest tylko z prędkością.

2. Problem powinno załatwić- zamiana jednego rezystorka. Konkretniej jest to rezystorek, który jest przy układzie dopasowującym rysunek poniżej. Rezystor jest oznaczony jako "ten zmienic"



Rezystor możemy zmniejszyć w zasadzie do około 1 Kom nie obawiając się iz coś ulegnie uszkodzeniu, można by zejśc jeszcze z opornością, jednak nie zalecał bym, bo w przypadku jakiegos przepięcia może zostac uszkodzony komputer w aucie.
Tak wiec na początek proponuję zastosowanie zamiast orginalnie 47 Kom około 10 Kom a jak to ie pomoże zmniejszyć jeszcze nawet to 1 Kilo. Można by zastosowac na prtzykład rezystor nastawny.

Myśle że to załatwi problem.[/img]
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Odwiedź stronę autora
tommy22
Lekko zaangażowany


Dołączył: 25 Lis 2007
Posty: 56
Skąd: Warszawa

PostWysłany: Sob Maj 17, 2008 5:27 pm    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Walczyłeś tylko z zakłóceniami czy próbowałeś wgrywać program ponownie do atmegi168.
Błędy we wskazaniach wersji 4.2 u mnie wynikały wyłącznie ze złej procedury programowania.
Programowanie wg opisu Rafała rozwiązało problem.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
killer78
Zawsze na posterunku


Dołączył: 10 Sty 2008
Posty: 175
Skąd: Wrocław

PostWysłany: Sob Maj 17, 2008 8:46 pm    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Ja właśnie mam taki sam problem jak kolega Wojtek, na Atmedze 168 nie mam prędkości. Kable są ekranowane aż do samego komputera (VSS i INJ), komputer zdala od cewek i innych źródeł pola elektromagnetycznego. Po włożeniu Atmegi 8 wszystko działa bez problemu, a na 168 jak jadę wolno to coś pokazuje, a jak szybciej (powyżej 20km/h) to już 0.
Zamówiłem Halootron i będę go montował na tarczy hamulcowej przedniego koła, jakiś magnesik wklejony w "chłodzenie" i zobaczymy. A pomysł ze zmianą rezystora podawałem Rafałowi telefonicznie - mówił, że najprawdopodobniej nic to nie zmieni.
_________________
Pozdrawiam
***********
Adam M.
Suzuki Vitara V6, 24V, 2.0 LPG + Bolid (czyt. maluch) LPG - elektronic
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email
wOjtek
Nowy


Dołączył: 10 Gru 2007
Posty: 13
Skąd: big Mountains

PostWysłany: Sob Maj 17, 2008 9:47 pm    Temat postu: Odp Odpowiedz z cytatem

Własnie wrocilem z testowania - zmieniłem rezystor na 10K om i działa. Na razie wygląda, ze wszystko jest ok.

Cytat:
Walczyłeś tylko z zakłóceniami czy próbowałeś wgrywać program ponownie do atmegi168.


Nie wgrywałem programu ponownie bo zamówiłem procesor od Rafała, z wgranym już nowym softem.
_________________
need4ski
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Odwiedź stronę autora
killer78
Zawsze na posterunku


Dołączył: 10 Sty 2008
Posty: 175
Skąd: Wrocław

PostWysłany: Sob Maj 17, 2008 9:59 pm    Temat postu: Re: Odp Odpowiedz z cytatem

wOjtek napisał:
Własnie wrocilem z testowania - zmieniłem rezystor na 10K om i działa. Na razie wygląda, ze wszystko jest ok.

Nie wgrywałem programu ponownie bo zamówiłem procesor od Rafała, z wgranym już nowym softem.

Zamieniłeś ten rezystor bezpośrednio przed czujnikiem VSS?
Na jaką wartość zmieniłeś??? Bo już mi się lutownica w ręku gotuje - jutro garage!!!
_________________
Pozdrawiam
***********
Adam M.
Suzuki Vitara V6, 24V, 2.0 LPG + Bolid (czyt. maluch) LPG - elektronic
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum www.nestor-electronic.pl Strona Główna -> Download- stare wersje Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
Idź do strony 1, 2, 3, 4  Następny
Strona 1 z 4

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach


Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group