Forum www.nestor-electronic.pl Strona Główna www.nestor-electronic.pl
Forum sterowników procesorowych- programy BASCOM
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

Cinquecento 900 (wtrysk) - Skąd wziąść impulsy drogi ?

 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum www.nestor-electronic.pl Strona Główna -> Komputer pokładowy-zagadnienia ogólne
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
narvany
Nowy


Dołączył: 19 Kwi 2008
Posty: 16

PostWysłany: Sob Kwi 19, 2008 12:34 am    Temat postu: Cinquecento 900 (wtrysk) - Skąd wziąść impulsy drogi ? Odpowiedz z cytatem

Witam,
zamontowałem do swojego samochodu komputer pokładowy, dostarczyłem mu praktycznie wszystkie informacje (INJ z wejscia komputera). Brakuje mi tylko impulsów drogi VSS.
Pomyłkowo pobrałem je z komputera z wyjścia czujnika obrotów wału korbowego.. ale to raczej nie to o co mi chodziło... przynajmniej obserwując wskazania, ponieważ na postoju Smile mierzy mi prędkość wału Smile zamiast wskazywać 0 km/h, jest ok 10 km/h - już po skalibrowaniu na odcinku 9km jazdy ze stałą prędkością. Pozatym nie wiem czy wszystko było w porządku ponieważ w czasie kalibracji wskazania INJ faktycznie odpowiadały stanowi dodania gazu, natomiast to co sie działo z impulsami drogi.. to nie wiem czy było to normlane wyraźnie wartości skakały w zakresie od małych wartości do 200-300.. (impulsy INJ i drogi VSS idą przewodem który jest ekranowany więc nie powinno chyba być problemów z tym.. no chyba że za mała amplituda sygnału i wchodziły na to zakłócenia z cewki układu zapłonowego, albo faktycznie to nie to wyprowadzenie o które chodziło....

Impulsy pobrałem z wejść 18 (INJ) i 11 (rzekomy czujnik drogi...).



Sam czujnik ma taką konstrukcję jak poniżej co być może tłumaczy duża wahania wskazywanych wartości imp. drogi (zbyt duża ilość imp. w danej chwili... (duża ilość szczelin i duży moment obrotowy) Dlatego tym bardziej wydaje mi się że impulsy wziąłem ze złego miejsca.



Pod tym linkiem trochę info o czujnikach tego typu...

http://www.imc.pcz.czest.pl/imtits/pliki_PiSEZS/Czujniki_predkosci_obrotowej_silnika.pdf

Schemat połączeń w cc 900 wygląda mniej więcej tak..



Zastanowiła mnie też jedna rzecz po pierwszej kalibracji.. a mianowicie komputer zaczął wskazywać prędkość dopiero po jakimś czasie... chyba po ponownym uruchomieniu samochodu. Potrzebny jest mu jakiś reset zasilania czy coś takiego do poprawnego funkcjonowania. ?

Czytałem trochę o rozwiązaniach z halotronem i magnesami mocowanymi na tarczy koła, ale ni wydaje mi się to zbyt trwałe rozwiązanie mechaniczne (ew. jaki konkretnie model halotronu musi to być - oznaczenie mile widziane).
Czy jest jakaś inna alternatywa niż to rozwiązanie..
Ew. czy można do tego jakoś wykorzystać licznik kilometrów dziennych w zegarach, lub gdzieś w instalacji elektrycznej te impulsy sie pojawiają , ew. jakiś impulsator na linkę przy zegarach, idzie coś takiego kupić ?
Proszę o pomoc, i pozdrawiam.

Bibliografia
1. Obsługa i naprawa Fiat Cinquecento - Krzysztof Trzeciak, wyd.Auto
_________________
Cinquecento 900 (899 cm³) z jednopunktowym wtryskiem benzyny sterowanym elektronicznie, katalizatorem i skrzynią 5-biegową
-----------------------------------------------------------


Ostatnio zmieniony przez narvany dnia Sob Kwi 19, 2008 11:54 pm, w całości zmieniany 3 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Odwiedź stronę autora
jackow2
Bardzo zaangażowany


Dołączył: 03 Mar 2008
Posty: 108
Skąd: Kraków

PostWysłany: Sob Kwi 19, 2008 4:44 am    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

patrz
http://www.centomania.pl/manuale/index.php?site=detail&id=31
Ty nie masz czujnika Vss Exclamation
Twoim ratunkiem jest halotron
_________________
Jacek z Krakowa
Nubira 2.0 1998 - PB + LPG
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email
narvany
Nowy


Dołączył: 19 Kwi 2008
Posty: 16

PostWysłany: Sob Kwi 19, 2008 9:33 am    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

też tak myślałem..

".... czy można do tego jakoś wykorzystać licznik kilometrów dziennych w zegarach, lub gdzieś w instalacji elektrycznej te impulsy sie pojawiają , ew. jakiś impulsator na linkę przy zegarach, idzie coś takiego kupić ? "

stąd pytanie o impulsator, czy idzie to w ogóle kupić bo było by to znacznie lepsze rozwiązanie niż halotron i czy ktoś już takie coś stosował w cc.
Ew. czy macie jakieś zdjęcie przedstawiające w jaki sposób można zamontować hallotron i gdzie najlepiej (chodzi mi nie o sam sposób montażu - bo to wymyśle sam, ale o sprawdzone miejsca w których taki czujnik ma szanse długo pożyć Smile

Jaki halotron użyć najlepiej (symbol) i w jaki sposób go podłączyć do komputera ?

Pozdrawiam, i dzięki za odp.
_________________
Cinquecento 900 (899 cm³) z jednopunktowym wtryskiem benzyny sterowanym elektronicznie, katalizatorem i skrzynią 5-biegową
-----------------------------------------------------------


Ostatnio zmieniony przez narvany dnia Sob Kwi 19, 2008 11:52 pm, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Odwiedź stronę autora
rafal
Site Admin


Dołączył: 08 Lis 2007
Posty: 1180
Skąd: Olkusz

PostWysłany: Sob Kwi 19, 2008 4:38 pm    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

z tego co wiem to w wiekszość aut takich jak Twoja nie ma czujnika drogi- sam nie wiem czemu tak to zrobili. Dlatego nalezy odrazu założyć czujnik hallotronowy i po sprawie.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Odwiedź stronę autora
Miglandz
Stały bywalec


Dołączył: 11 Gru 2007
Posty: 145

PostWysłany: Sob Kwi 19, 2008 9:03 pm    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

licznik w cc 900 działa na tej samej zasadzie co w maluchu Smile wiec da sie tam bezporoblemowo włożyć halotron Smile
30 min roboty jak nie napotkamy zadnych problemów
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email
narvany
Nowy


Dołączył: 19 Kwi 2008
Posty: 16

PostWysłany: Sob Kwi 19, 2008 11:44 pm    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Mam pewien pomysł rozwiązania, czy tego typu koncepcja miała by prawo działania... pytam ponieważ nie miałem nigdy do czynienia z halotronami.. i nie mam pewności czy ten sposób montażu byłby odpowiedni.



No i oczywiście nasuwa się drugie pytanie, jakiego typu halotronu użyć, i gdzie najtaniej kupić (żałuje że wywaliłem stare magnetowidy bo pamiętam że w nich przy głowicy zawsze był halotron.)

Czy te były by odpowiednie ?
UGN3120U http://www.datasheetarchive.com/pdf/3527904.pdf
lub
UGN3140U http://www.datasheetarchive.com/pdf/3527965.pdf
widziałem że są dość tanio w ofercie diax.pl
http://diax.pl/sklep/index,105.html?osCsid=f11cd14db8f29a541206aba278e653f7

A swoją drogą, mam też pytanie, jest może wersja tego komputera pokładowego na atmege w postaci do skompilowania, bo mam kilka pomysłów, jak już to do końca uruchomię Smile
_________________
Cinquecento 900 (899 cm³) z jednopunktowym wtryskiem benzyny sterowanym elektronicznie, katalizatorem i skrzynią 5-biegową
-----------------------------------------------------------
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Odwiedź stronę autora
narvany
Nowy


Dołączył: 19 Kwi 2008
Posty: 16

PostWysłany: Nie Kwi 20, 2008 10:52 am    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Na elektrodzie ktoś podsunął jeszcze jedno rozwiązanie:
http://www.cbe.com.pl/index.php/ida/3/?idp=60

Jednak z racji tego że już trochę zabrnąłem w temat, i przy okazji wydłubałem hallotron z wentylatora od pc mam go akurat pod ręką sprawdzę czy to zadziała.
Typ halotronu to ATS266. Trochę inny niż ten który chciałem użyć bo z 4 wyjściami. Ale z tego co zrozumiałem z noty aplikacyjnej wychodzi na to że wyjścia również są zwierane do masy, a w zależności od wyjścia BO, BOD pojawiają sie na nich zanegowane stany (w końcu miało to niby podawać odwrotnie polaryzację na cewkę silnika wentylatora) Wydaje mi się że podanie z jego wyjścia impulsów na wejście komputera powinno wystarczyć. Co o tym myślicie ?

http://weber-systems.pl/temp/ats266-316h.pdf
_________________
Cinquecento 900 (899 cm³) z jednopunktowym wtryskiem benzyny sterowanym elektronicznie, katalizatorem i skrzynią 5-biegową
-----------------------------------------------------------
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Odwiedź stronę autora
Miglandz
Stały bywalec


Dołączył: 11 Gru 2007
Posty: 145

PostWysłany: Nie Kwi 20, 2008 11:53 am    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

ten sposób podłączenia halotronu na obrazku jest identyczny jaki ja zrobiłem w maluchu Smile widze ze więcej ludzi myśli tak jak ja Very Happy
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email
rafal
Site Admin


Dołączył: 08 Lis 2007
Posty: 1180
Skąd: Olkusz

PostWysłany: Nie Kwi 20, 2008 3:36 pm    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

jeśłi chodzi o czujnik hallotronowy to najlepiej zakupuic ten który mam w ofercie w sklepie internetowym, jest on przetestowany i na 100 % działa, bo sa rózne rodzaje hallotrownó i ja sam kupiłem z 5 rodzi zanim trafiłem odpowiedni.
Tak wiec nie ma co oszczędzać 5 zł i kombinować jak już masz gotowe na tacy podane Smile
Takie jest moje zdanie
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Odwiedź stronę autora
narvany
Nowy


Dołączył: 19 Kwi 2008
Posty: 16

PostWysłany: Nie Kwi 20, 2008 10:26 pm    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Dodano wieczorem:
Plan się powiódł Smile Halotron zamontowany w prędkościomierzu spełnia swoje zadanie Smile (4 nóżkowy halotron ATS266 z wiatraka od PC) generuje impulsy (impulsy zostały wzięte z wyprowadzenia BOD, BO wisi w powietrzu). Jedyna różnica w założeniu a w realizacji polega na zamontowaniu halotronu prostopadle w stosunku do pozycji która była przyjęta wstępnie (wynika to z umiejscowienia czujnika w halotronie - z noty katalogowej) (przyklejony klejem na gorąco do el.obudowy tarczy prędkościomierza - równolegle w stosunku do powierzchni magnesu).
_________________
Cinquecento 900 (899 cm³) z jednopunktowym wtryskiem benzyny sterowanym elektronicznie, katalizatorem i skrzynią 5-biegową
-----------------------------------------------------------
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Odwiedź stronę autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum www.nestor-electronic.pl Strona Główna -> Komputer pokładowy-zagadnienia ogólne Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
Strona 1 z 1

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach


Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group