Forum www.nestor-electronic.pl Strona Główna www.nestor-electronic.pl
Forum sterowników procesorowych- programy BASCOM
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

Sugestie dotyczące modernizacji programu
Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3, 4  Następny
 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum www.nestor-electronic.pl Strona Główna -> Komputer pokładowy-zagadnienia ogólne
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
rafal
Site Admin


Dołączył: 08 Lis 2007
Posty: 1180
Skąd: Olkusz

PostWysłany: Pią Gru 07, 2007 8:11 pm    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

tak właśnie będzie wyswietlane a dokładnie chcę zrobić następująco na jednym ekranie:
--------------------------------------------------------------------------------
zużycie w linrach na godzine zuzycie w litrach na 100 Km
(chwilowe) (srednie)
--------------------------------------------------------------------------------

dolna linkija bez zmian

------------------------------------------------------------------------------

W ten sposób będziemy miec obie wartości wyswietlane jednoczesnie, bez potrzeby zmiany ekranu

Jak myslicie moze być ? czy lepiej zrobic 2 osobne ekrany jak dotychczas tyle ze poprawie to spalanie

prosze o sugestie
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Odwiedź stronę autora
tadekb1
Rozpoczyna


Dołączył: 23 Lis 2007
Posty: 30
Skąd: Lublin

PostWysłany: Sob Gru 08, 2007 9:14 am    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

jestem za przy wykorzystaniu sugestii kolegi zagrychy tj.żeby po zakączeniu jazdy była wyświetlana wartość spalania średnia do czasu następnej jazdy
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
tadekb1
Rozpoczyna


Dołączył: 23 Lis 2007
Posty: 30
Skąd: Lublin

PostWysłany: Sob Gru 08, 2007 9:15 am    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

ekrany mogą być jeden obok drugiego
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
zagrycha
Nowy


Dołączył: 14 Lis 2007
Posty: 22
Skąd: Jelenia Góra

PostWysłany: Nie Gru 09, 2007 1:15 pm    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

mi bardziej odpowiada aby wyświetlane było spalanie średnie i chwilowe na jednym ekranie, bo często sie przełączam miedzy tymi ekranami, a w ten sposób by odeszła konieczności czekania tych kilku sekund, a wystarczyło by tylko zerknąć na wyświetlacz
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
Lewy
Lekko zaangażowany


Dołączył: 14 Lis 2007
Posty: 53
Skąd: W-wa

PostWysłany: Nie Gru 09, 2007 2:46 pm    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Nie wiem czy dobrze zrozumiałem. Spalanie chwilowe ma być zawsze w L/h, a średnie zawsze w L/100km?
Średnie to jeszcze rozumiem, ale chwilowe to juz bez sensu.

Teraz mam wgraną wersję 3.11 (albo 3.12 bo i taka była przez chwilkę) i spalanie chwilowe mam zawsze w l/h chociaż samochód się porusza. Wcześniej w wer. 1.0 spalanie chwilowe było znacznie lepiej wyświetlane. Zalezało od tego, czy samochód stoi czy jedzie pow. 20km/h. To było rozsądne.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
rafal
Site Admin


Dołączył: 08 Lis 2007
Posty: 1180
Skąd: Olkusz

PostWysłany: Nie Gru 09, 2007 2:56 pm    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

jak sama nazwa wskazuje spalanie chwilowe musi byc w jednostce czasu, mozna zrobić na sekunde ale po co chwilowe jest w litrach na godzine - to chyba logiczne- przynajmniej tak mi sie wydaje Smile
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Odwiedź stronę autora
Lewy
Lekko zaangażowany


Dołączył: 14 Lis 2007
Posty: 53
Skąd: W-wa

PostWysłany: Nie Gru 09, 2007 5:52 pm    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Być może, ale jest to bardzo mało miarodajne. Chwilowe spalanie przeliczane na /100km daje jakiś pogląd o spalaniu paliwa.
Spalanie przeliczane na /h ma sens w silnikach maszyn roboczych, które pracują stale z jednakowymi obrotami, a róznice w spalaniu daje tylko zmienne obciążenie silnika.
Moim skromnym zdaniem idealnie było w wersji 1.0.
Kierowcę bardziej interesuje chwilowe spalanie przeliczane na setkę a nie na godzinę.
Skąd ja mam wiedzieć, czy 8l/h to jest dużo czy mało?
Zależy od obciążenia, obrotów silnika, prędkości szmochodu, wrzuconego biegu...
Jednym słowem, brak porównania i odniesienia.


Ostatnio zmieniony przez Lewy dnia Nie Gru 09, 2007 8:05 pm, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
LoLu
Zawsze na posterunku


Dołączył: 13 Lis 2007
Posty: 161
Skąd: Poznań (okolice) Nowy Tomyśl

PostWysłany: Nie Gru 09, 2007 7:50 pm    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

rafal napisał:
jak sama nazwa wskazuje spalanie chwilowe musi byc w jednostce czasu, mozna zrobić na sekunde ale po co chwilowe jest w litrach na godzine - to chyba logiczne- przynajmniej tak mi sie wydaje Smile


U mnie w oryginalnym komputerze w aucie jest tak :
chwilowe - l/100km (zwiększa sie jak np dodam gazu - i spada jak puszcze gaz) pokazuje to raczej zużycie paliwa w danym momencie(czyli chwilowe...).dopiero jak sie zatrzymam pokazuje w l/g
A średnie to wiadomo l/100km

Chwilowe spalanie w jednostce czasu ma sens jak auto stoi a silnik pracuje
_________________
Od kiedy powstało GOOGLE pytania nie maja sensu ?
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
Lewy
Lekko zaangażowany


Dołączył: 14 Lis 2007
Posty: 53
Skąd: W-wa

PostWysłany: Nie Gru 09, 2007 8:04 pm    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Dokładnie. To właśnie miałem na myśli. Tak powinno to działać i tak właśnie działało w 1.0 Warto do tego powrócić.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
rafal
Site Admin


Dołączył: 08 Lis 2007
Posty: 1180
Skąd: Olkusz

PostWysłany: Nie Gru 09, 2007 8:33 pm    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

a ha

no dobra niech i tak bedzie będzie jak w wersji 1.0 czyli w litrach na 100/km

Jeśli mam być szczery to ie miałem w aucie nigdy orginalnego komputerka wiec nie mam sie na czym wzorować.

Dzieki za pomoc
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Odwiedź stronę autora
wOjtek
Nowy


Dołączył: 10 Gru 2007
Posty: 13
Skąd: big Mountains

PostWysłany: Pon Gru 10, 2007 9:57 am    Temat postu: Moje sugestie Odpowiedz z cytatem

Witam,

komputer uzytkuje od 3 miesiecy. Przejechalem z nim ok. 6 tys. km. Moje sugestie:

- spalanie srednie nie jest zgodne z rzeczywistoscia (przy jezdzie miejskiej jest zanizane, a przy ciaglej jezdzie ponad 100 km/h na autostradzie jest zawyzane). Spalanie srednie powinno byc liczone tylko i wylacznie na podstawie ilosci spalonego paliwa i przejechanego dystansu.
- spalanie srednie kasuje sie po wylaczeniu silnika - to blad. Spalanie srednie powinno byc kasowane recznie wraz z kasowaniem licznika kilometrow dziennych.
- spalanie chwilowe powinno byc wyswietlane w jednostkach: litry/100 km tak jak spalanie srednie.

Wg mnie funkcja pomiaru przyspieszenia nie jest istotna. Moznaby ja zastapic jakas inna: np. zasiegiem (czyli iloscia km do przejechania na ilosci paliwa ktora jest w baku).

Reszta funkcji jest OK. Po tych poprawkach mysle ze komputer bedzie naprawde swietnym pomocnikiem w codziennym uzytkowaniu naszych aut.

P.S - Panie Rafale polecam przeczytac temat na forum Nissana: http://www.nissanklub.pl/forum/viewtopic.php?t=4476 - mozna podpatrzec kilka rozwian Smile

pozdrawiam wszystkich forumowiczow!
_________________
need4ski
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Odwiedź stronę autora
rafal
Site Admin


Dołączył: 08 Lis 2007
Posty: 1180
Skąd: Olkusz

PostWysłany: Wto Gru 11, 2007 2:38 pm    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

wiadomos o spalaniu już była wałkowana jak wspominałem, pracuję nad poprawą oprogramowania
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Odwiedź stronę autora
Lewy
Lekko zaangażowany


Dołączył: 14 Lis 2007
Posty: 53
Skąd: W-wa

PostWysłany: Czw Gru 13, 2007 7:28 pm    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Do autora projektu nam jedno spostrzeżenie.
W nowych wersjach programu zostało poprawione naliczanie dystansu licznika kilometrów, czyli zapamiętywanie metrów po zgaszeniu silnika. Komputer jednak te metry pamięta az za bardzo Smile Po skasowaniu licznika kilometrów informacja o metrach nadal chyba jest przechowywana.
Tak więc gdy do przeskoku cyferki km, zostało nam powiedzmy 100m i skasujemy licznik na 0km, to już po przejechaniu tych 100m komputer pokazuje przejechany 1km.
Zauważyłem to dzisiaj. Rano po odpaleniu saochodu, skasowałem licznik kilometrów. Po przejechaniu kilku metrów miałem już 1km.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
rafal
Site Admin


Dołączył: 08 Lis 2007
Posty: 1180
Skąd: Olkusz

PostWysłany: Czw Gru 13, 2007 9:27 pm    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

tak to prawda Smile

nie pomyslełm o tym Smile posrtaram sie to uzwględnić w poprawkach nowej wersji

dzięki Smile
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Odwiedź stronę autora
LoLu
Zawsze na posterunku


Dołączył: 13 Lis 2007
Posty: 161
Skąd: Poznań (okolice) Nowy Tomyśl

PostWysłany: Czw Gru 13, 2007 10:19 pm    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Dołożyć automatyczne włączanie wycieraczek !! ( jak pieszy jest na pasach )
Mało bym jednej świętej krowy dzisiaj nie rozjechał !!
_________________
Od kiedy powstało GOOGLE pytania nie maja sensu ?
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
rafal
Site Admin


Dołączył: 08 Lis 2007
Posty: 1180
Skąd: Olkusz

PostWysłany: Pią Gru 14, 2007 3:43 pm    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

jak masz czujnik krwi na masce to dołoze załanczanie wycieraczek Smile
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Odwiedź stronę autora
Miglandz
Stały bywalec


Dołączył: 11 Gru 2007
Posty: 145

PostWysłany: Pią Gru 14, 2007 3:59 pm    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

lepiej podłączyć wycieraczki do czujnika poduszek powietrznych Wink szkoda pamięci w procku Razz Laughing
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email
elektor
Nowy


Dołączył: 14 Lis 2007
Posty: 7

PostWysłany: Sro Sty 09, 2008 12:12 pm    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Mam taki pomysł na modernizację programu :
Dodatkowa nóżka sterująca wykrywająca że auto przełączyło się na LPG.
A co za tym idzie możliwość oddzielnej kalibracji auta na bezynie i na LPG.

Jak wiemy na LPG auto powinno palić więcej o ok 10% niż benzynie.. Dodatkowo to co pokazuje jest chyba dość mocno zależne od emulatora wytrysków. Mnie na przykład na LPG zaniża wskazania o ok 10-15% w stosunku do benzyny ..więc kalibracja na beznzynie u używanie na LPG jest tak sobie dyskusyjne..
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
rafal
Site Admin


Dołączył: 08 Lis 2007
Posty: 1180
Skąd: Olkusz

PostWysłany: Sro Sty 09, 2008 12:25 pm    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Ale ja pisałem ze jak jezdzisz na benzynie to kalibrujesz na benzynie a jak na gazie to na gazie Smile

Jeśłi chodzi o pomysł- może i świetny ale trezba by miec 2 razy więcej poamięci w procesorze- a tej nic już nie mamy Smile
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Odwiedź stronę autora
tmerlin
Rozpoczyna


Dołączył: 08 Lut 2008
Posty: 35

PostWysłany: Pią Lut 08, 2008 2:55 pm    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Witam.

Dzisiaj natknąłem się na ten projekt. Od pewnego czasu chciałem sam coś takiego zrobić, tyle, że na '51. Już nawet napisałem połowe oprogramowania. Ale w tym przypadku jest prawie wszystko to co chciałem na nawet więcej.

Posiadam samochód Opel Astra F, do którego bym podłączył ten komputer, ale mam pare uwag odnośnie modernizacji programu.
Nie wiem jak innym, ale np mnie opcja testowania samochodu na 1/4 mili jest zbędna (zajmuje pamięć w procku). Można by taką przestrzeń wykorzystać do czegoś innego. Mnie osobiście przydała by się informacja o stanie akumulatora, gdyż moja Asia nie posiada wskaźnika ładowania. Info można by pobierać przez I2C z czujnika napięcia. Z takiego samego czujnika można by pobierać informacje o zawartości baku paliwa. Wskaźniki są napięciowe więc nie było by chyba problemu.
Jeśli są wolne porty wejściowe (jeśli nie to można przeprogramować obsługę przekaźników) i dać np czujnik zapiętych pasów lub czujnik poziomu płynu chłodniczego. Chciał bym również podłączyć sterowania komputerem przez manetkę z tempomatem. W tym przypadku to są dostępne tylko dwa klawisze.

Wiem, że pomysłów jest dużo, a procek ma ograniczoną pamięć, ale jeśli to ma być komputer samochodowy, to niech rzeczywiście spełnia swoje funkcje, niech steruje samochodem/testuje go.

No to chyba najważniejsze moje uwagi. Obserwuje projekt, a płytkę o mam zamiar zakupić w najbliższych dniach.

Pozdrawiam
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
zezuama
Nowy


Dołączył: 19 Lut 2008
Posty: 4

PostWysłany: Wto Lut 19, 2008 11:12 am    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

komputerek mogłby pokazywać zasięg pojazdu (ile km zostało do tankowania), obliczony na podstawie śr.spalania i ilości paliwa w zbiorniku.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
zezuama
Nowy


Dołączył: 19 Lut 2008
Posty: 4

PostWysłany: Wto Lut 19, 2008 11:13 am    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

ew.przy tankowaniu mozna by wprowadzać ilość zatankowanego paliwa Smile
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
tmerlin
Rozpoczyna


Dołączył: 08 Lut 2008
Posty: 35

PostWysłany: Wto Lut 19, 2008 11:18 am    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

A nie mozna by podlaczyc pod wskaznik poziomu paliwa? Wskaznik jest napieciowy. Po 1Wire mozna by odczytywac poziom paliwa w samochodzie.

Mozna by pokusic sie po tzw CheckControl. Uklad sprawdzajacy stan techniczny pojazdu (w eielu samochodach montowany). W przypadku Opla (takiego mam i tym sie interesowalem) checkcontrol potrafi zdiagnozowac przepalenie sie zarowki oswietlenia drogowego, stan poziomu płynu chamulcowego, płynu spryskiwacza, itp. Ale to juz chyba na przyszlosc
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
zezuama
Nowy


Dołączył: 19 Lut 2008
Posty: 4

PostWysłany: Wto Lut 19, 2008 2:46 pm    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

pomiar z czujnika w zbiorniku nie zawsze będzie liniowy Sad a to ze względu na nieregularnosci ksztaltu zbiornika paliwa .
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
Val23
Nowy


Dołączył: 26 Lut 2008
Posty: 3
Skąd: Kraków

PostWysłany: Wto Lut 26, 2008 4:21 pm    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

skoro mamy taki duży problem z pamięcią procesora to czemu nie wrzucić do płytki jakiegos z większą ilościa pamięci? pozwoli to robudowac kompa bez rezygnacji z wskazań których ktos nie potrzebuje.
Pamiętajcie że jeden nie chce przyspieszenia na 400m a drugi by chciał!

Niestety wszystkim się nie dogodzi Rolling Eyes
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
rafal
Site Admin


Dołączył: 08 Lis 2007
Posty: 1180
Skąd: Olkusz

PostWysłany: Wto Lut 26, 2008 5:18 pm    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

myśle nad zastosowaniem atmegi 168 wtedy udało by sie cos tak jeszcze upchnąć

Ale to dopiero w wersji 4.0
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Odwiedź stronę autora
tmerlin
Rozpoczyna


Dołączył: 08 Lut 2008
Posty: 35

PostWysłany: Wto Lut 26, 2008 6:10 pm    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

A czy przy takim procku nie bedzie konieczna zmiana płytki ??
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
PiKuŚ
Zawsze na posterunku


Dołączył: 21 Sty 2008
Posty: 218
Skąd: Grudziądz

PostWysłany: Wto Lut 26, 2008 7:17 pm    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Nie, Amega168 ma identyczny rozkład wyprowadzeń.
I żeby nie było już więcej wątpliwości co do tej podmiany zamieszczam poniżej linki do dwóch dokumentów ze strony producenta procesorka:

Replacing ATmega8 by ATmega88
http://www.atmel.com/dyn/resources/prod_documents/doc2553.pdf

Migrating between ATmega48, ATmega88 and ATmega168
http://www.atmel.com/dyn/resources/prod_documents/doc2554.pdf


Ostatnio zmieniony przez PiKuŚ dnia Wto Lut 26, 2008 10:51 pm, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
PiKuŚ
Zawsze na posterunku


Dołączył: 21 Sty 2008
Posty: 218
Skąd: Grudziądz

PostWysłany: Wto Lut 26, 2008 8:33 pm    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Zezuama, jeżeli mogę się wtrącić to ja nie widzę problemu w tym, że pomiar z czujnika paliwa w zbiorniku jest nieliniowy, a od czego jest kalibracja!!!.
Dla mnie (jako amatora Wink) do implmentacji fukcji: poziomu paliwa i zasięgu wymagana byłaby dodatkowo tylko pojemność zbiornika paliwa (oczywiście konfigurowana raz w setup'ie). No i co najważniejsze implementacja tego wszystkiego jest banalnie prosta.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
Mirek
Lekko zaangażowany


Dołączył: 01 Gru 2007
Posty: 62

PostWysłany: Wto Lut 26, 2008 11:00 pm    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

PiKuŚ napisał:
Zezuama, jeżeli mogę się wtrącić to ja nie widzę problemu w tym, że pomiar z czujnika paliwa w zbiorniku jest nieliniowy, a od czego jest kalibracja!!!.
Dla mnie (jako amatora Wink) do implmentacji fukcji: poziomu paliwa i zasięgu wymagana byłaby dodatkowo tylko pojemność zbiornika paliwa (oczywiście konfigurowana raz w setup'ie). No i co najważniejsze implementacja tego wszystkiego jest banalnie prosta.



Przecież jest obliczana ilość spalanego paliwa Wink (spalanie średnie)
Tu potwierdzam --> zmienna do określenia pojemności baku, no i (żeby było prościej) zawsze tankowanie do pełna Wink
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum www.nestor-electronic.pl Strona Główna -> Komputer pokładowy-zagadnienia ogólne Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3, 4  Następny
Strona 3 z 4

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach


Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group