Forum www.nestor-electronic.pl Strona Główna www.nestor-electronic.pl
Forum sterowników procesorowych- programy BASCOM
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

Najnowszy wsad w wersji 4.1 oczywiście na atmega168

 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum www.nestor-electronic.pl Strona Główna -> Download- stare wersje
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
rafal
Site Admin


Dołączył: 08 Lis 2007
Posty: 1180
Skąd: Olkusz

PostWysłany: Pon Kwi 28, 2008 4:46 pm    Temat postu: Najnowszy wsad w wersji 4.1 oczywiście na atmega168 Odpowiedz z cytatem

Nowy program ma jedną podstawowa zaletę ! Posiada możliwość wprowadzenia z menu stałej drogi oraz stałej wtrysku odczytanej z poprzedniej wersji.
Teraz Ci którzy skalibrowali układ niepoprawnie to znaczy mają złe odczyty to mogą ręcznie poprawić stałą wtrysku i skorygować zuzycie paliwa tak żeby było OK !!


Teraz juz nic nie musisz programować !!!

Wystarczy że włożysz nowy procesor ustawisz stała drogi i wtrysku i już sie cieszysz najnowszą wersją programu!

A co nowego w tej wrersji:

- pomiar zużycia średniego i chwilowego
- pomiar prędkości
- poprawiony wygląd menu programu
- możliwość edycji ekranu powitalnego możliwość zapisania 32 znaków !!
- możliwość wprowadzenia stałej drogi i wtrysku z klawiaturki !!
- zmieniono funkcjonowanie wskazania zużycia średniego paliwa a mianowicie zużycie nie kasuje się po każdym odpaleniu silnika !! Kasuje sie ona jednocześnie ze skasowaniem licznika dziennego !!!
- dodano kolejne menu na którym można odczytać ile paliwa spalił nasz samochów od czasu skasowania licznika dziennego !!

- pomiar temperatury jak w poprzednich wrersjach
- pomiar przyspieszenia na 1/4 mili
- zapamiętywanie i wyswietlanie prędkości maksymalnej pojazdu
- ostrzeganie o gołoledzi
- wyswietlanie na jednym ekranie zużycia chwilowego i średniego


Procesor dostępny w sklepie internetowym!!
Zapraszam na www.nestor-electronic.pl



Opis instalacji:

Po włozeniu procesora wystarczy wpisać stałą drogi i stałą wtrysku ( wcześniej należy je odczytać z poprzedniej wersji, aby tego dokonać, należy podczas uruchamiania komputerka trzymać przycisk OK, i wtedy spisać sobie na kartce stała drogi i wtrysku).
Aby wejść w tryb ustawiania stałej drogi i wtrysku podczas uruchamiania trzymamy klawisze + i - jednocześnie, tak jak w wersji 1.0 przy ponownym kalibrowaniu.
Nastepnie jak ustawimy stała drogi i wtrysku, musimy wyłączyc stacyjkę.
potem resetujemy procesor, na przykład zwierając pin reset do masy albo odłanczając zasilanie na kilka sekund.
Potem znów włanczamy stacyjkę i w menu kasuj licznik kasujemy licznik dzienny !! po tym znów wyłanczamy stacyjkę !!

Dopiero teraz komputerek jest gotowy do pracy, taka procedura jest niezbedna w celu odpowiedniego zainicjowania pamięci eeprom !!



Plik do poprania z pod tego linku:

http://www.nestor-electronic.pl/download/wersja41.zip


Oczywiście tylko plik *BIN ze względu na to iż wszyscy mają do iego dostep

Wgrałem programik do mojej bryki i wydaje się, że wszytko jest OK, prosze tylko przestrzegać procedury inicjacji jak opisałem powyżej.

Jak by ktoś zauważył jakieś błedy to proszę pisać, jeśli chodzi o funkcję pokazującą ilość zużytego paliwa, traktuję ją jako testową, bo nie miałem jak sprawdzić na dłuższym odcinku drogi.

Proszę o odpowidzi czy wszytko jest OK czy coś nie tak


Ostatnio zmieniony przez rafal dnia Sro Kwi 30, 2008 7:05 pm, w całości zmieniany 6 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Odwiedź stronę autora
Maxik234
Nowy


Dołączył: 01 Lut 2008
Posty: 14

PostWysłany: Pon Kwi 28, 2008 7:10 pm    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Rozumiem, że atmege168 przed włożeniem trzeba przerobić (zamiana pinów) tak jak to jest z atmega8 na płytce?
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
rafal
Site Admin


Dołączył: 08 Lis 2007
Posty: 1180
Skąd: Olkusz

PostWysłany: Pon Kwi 28, 2008 8:52 pm    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

no oczywiście, chyba że kupisz już przerobioną wersje w moim sklepie
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Odwiedź stronę autora
killer78
Zawsze na posterunku


Dołączył: 10 Sty 2008
Posty: 175
Skąd: Wrocław

PostWysłany: Wto Kwi 29, 2008 3:52 pm    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

a co z zależnościami VSS i INJ?
czy aby mierzył więcej km to trzeba zwiększać VSS, czy zmniejszać, a jak z INJ??
_________________
Pozdrawiam
***********
Adam M.
Suzuki Vitara V6, 24V, 2.0 LPG + Bolid (czyt. maluch) LPG - elektronic
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email
jackow2
Bardzo zaangażowany


Dołączył: 03 Mar 2008
Posty: 108
Skąd: Kraków

PostWysłany: Wto Kwi 29, 2008 5:15 pm    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

przykład
mam 6650 VSS - daję 10% mniej = 5985 - teraz muszę przejechać 1,1 km aby pokazał 1 km - a zużycie wzrośnie bo na tym samym odcinku drogi spalisz więcej - więc trzeba INJ zwiększyć - aby wynik spalania był równy poprzedniemu -
_________________
Jacek z Krakowa
Nubira 2.0 1998 - PB + LPG
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email
jackow2
Bardzo zaangażowany


Dołączył: 03 Mar 2008
Posty: 108
Skąd: Kraków

PostWysłany: Wto Kwi 29, 2008 6:02 pm    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

UWAGA - a gdzie Rafal napisał jak wejść w ustawienia VSS i INJ

ja się namęczyłem - aby wejść w ustawienia VSS i INJ
należy przytrzymać przy włączaniu - klawisze ( ja nazywam ) UP i DOWN
i teraz pojawia się ekran z VSS - klawiszami UP lub DOWN zmieniamy wartości w potrzebnym zakresie
potem klawisz OK - wchodzimy do menu z INJ
postępujemy analogicznie jak z VSS
jeżeli to jest gdzieś opisane to zaraz kasuję Arrow
_________________
Jacek z Krakowa
Nubira 2.0 1998 - PB + LPG


Ostatnio zmieniony przez jackow2 dnia Wto Kwi 29, 2008 6:05 pm, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email
jackow2
Bardzo zaangażowany


Dołączył: 03 Mar 2008
Posty: 108
Skąd: Kraków

PostWysłany: Wto Kwi 29, 2008 6:04 pm    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Rafal - obiecałeś dodać do wersji 4 przyspieszenie na 250 m
jest tylko na 1/4 mili Crying or Very sad
_________________
Jacek z Krakowa
Nubira 2.0 1998 - PB + LPG
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email
rafal
Site Admin


Dołączył: 08 Lis 2007
Posty: 1180
Skąd: Olkusz

PostWysłany: Wto Kwi 29, 2008 6:36 pm    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

jak wolisz 250 metrów niż 1/4 mili to nie ma problemu moge Ci przerobic program, może Ci zrobić nawet 100 metrów, myślełem żeby zrobic zakładke ustawiania dystansu, ale stewierdziłem ze to bez sensu bo wtedy z odczytem by był problem a pamie cie niestety ubywa Sad

Tak wiec napisz na ile metrów chcesz to ja Ci przeróbkę zrobie Smile

A jełśi chodzi o wejście w tryb ustawiania to nie pisałem bo przy nowym procku to znaczy bez wgrywania eeprom sam wchodzi w setup a reszta jak w wersji 1.0, wiec myślałem że sie można domyśłec Smile
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Odwiedź stronę autora
jackow2
Bardzo zaangażowany


Dołączył: 03 Mar 2008
Posty: 108
Skąd: Kraków

PostWysłany: Wto Kwi 29, 2008 6:50 pm    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

nie - prosiłem o 1/4 mili i na 250 m
PiKuŚ tak zrobił - ale jeszcze coś się "kaszani"
za jednym uruchomieniem zliczy i pokaże czas na te 250m i dalej liczy - bez przerwania - i wyświetla drugi wynik za 1/4 mili
ale UWAGA - ta 1/4 mili chyba przekłamuje - przestaje liczyć po przejechaniu około 510-520 m
jechałem powolutku - trwało to 1min 32 sek
_________________
Jacek z Krakowa
Nubira 2.0 1998 - PB + LPG
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email
jackow2
Bardzo zaangażowany


Dołączył: 03 Mar 2008
Posty: 108
Skąd: Kraków

PostWysłany: Wto Kwi 29, 2008 7:01 pm    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

a tak po prawdzie to bym chciał aby - za jednym podejściem - pokazał wynik
po 100 m 200m i 1/4 mili

u Pikuś jest na 250m + 1/4 mili oraz za jednym zamachem od 80-120 km/h
_________________
Jacek z Krakowa
Nubira 2.0 1998 - PB + LPG
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email
killer78
Zawsze na posterunku


Dołączył: 10 Sty 2008
Posty: 175
Skąd: Wrocław

PostWysłany: Wto Kwi 29, 2008 7:31 pm    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Mam 3 pytania:
1) Czy dystans może być mierzony co 100m i wyświetlany też co 100m? Tak jak licznik "dzienny" w samochodzie?
2) Czy średnia (bo tergo jeszcze nie wiem - czekam na atmegę Smile ) jest dalej aktualizowana co 1km? Czy może już co pewien okres czasu np kilka sekund?
3) Czy chwilowa jest już w l/100km podczas jazdy, a l/h na postoju?
_________________
Pozdrawiam
***********
Adam M.
Suzuki Vitara V6, 24V, 2.0 LPG + Bolid (czyt. maluch) LPG - elektronic
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email
rafal
Site Admin


Dołączył: 08 Lis 2007
Posty: 1180
Skąd: Olkusz

PostWysłany: Wto Kwi 29, 2008 7:49 pm    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

dystans jest co kilemetr i już inny nie będzie bo tak jest napisany program i niestety nie będe go już zmieniał bo musiał bym wszytko zmieniać.
Tak samo aktualizowane jest zużycie średnie.

A spalanie jest wyswietlane tak samo jak w wersji 3.5 czyli w litrach na godzine i niestety ale chyba niec nie będzie z tego, żeby pokazywał w litrach na 100 Km ze zwględu własnie na to ze systans jest liczony co 1 kilometr, a zeby przelixczyć na spalanie na 100 Km to musiał bym miec dystans co 1 metr a to nierealen przy tym prograie, tak wiec tak już musi zostać.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Odwiedź stronę autora
Maxik234
Nowy


Dołączył: 01 Lut 2008
Posty: 14

PostWysłany: Wto Kwi 29, 2008 11:00 pm    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Aby policzyć spalanie chwilowe w l/100km nie potrzeba nic więcej oprócz prędkości pojazdu oraz spalania chwilowego w l/h. I nie ma tu znaczenia przejechany dystans ani w jakich jednostkach jest odmierzany.
Spalanie chwilowe w l/100km policzymy ze wzoru:

sp_km=sp_h*(100/V)

gdzie:
sp_km- spalanie chwilowe w l/100km
sp_h - spalanie chwilowe w l/h
V - aktualna prędkość

Myślę, że zaimplementowanie tego wzoru do programu nie sprawi żadnego problemu.
Tabelka w poście powyżej zawiera mały błąd ponieważ wartości tego spalania dla prędkości 75km/h są źle policzone. A można to sprawdzić układając prostą proporcję. Tabelka powinna wyglądać tak:

lSpalanie chwilowe: l . . . . . . . . Spalanie chwilowe:
l komputerek . . . . l . . . . . . . . . rzeczywiste - inne komputery "oryginały"
l . . . . . [l/h] . . . . . l . .przy 50 km/h . . l . przy 75 km/h . . l . . przy 100km/h l
l----------------------- l-------------------------------------------------------------
l . . . . . 5 l/h . . . . . l . . . 10 l/100km . . l . . . 6,6 l/100km . . . l . . 5 l/100km
l . . . . 10 l/h . . . . . l . . . 20 l/100km . . l . . . 13,3 l/100km . . l . . 10 l/100km
l . . . . 15 l/h . . . . . l . . . 30 l/100km . . l . . . 20 l/100km . . . l . . 15 l/100km
-------------------------------------------------------------------------------------

Wartości dla 50 oraz 100 są już prawidłowe.
Pozdrawiam
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
polki8
Nowy


Dołączył: 18 Lis 2007
Posty: 4
Skąd: wieluń

PostWysłany: Wto Kwi 29, 2008 11:17 pm    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

A mogę liczyć na funkcję pomiaru napięcia akumulatora?
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
jackow2
Bardzo zaangażowany


Dołączył: 03 Mar 2008
Posty: 108
Skąd: Kraków

PostWysłany: Sro Kwi 30, 2008 5:17 am    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

niestety - poprzednio nie sprawdziłem dokładnie tego "przyspieszania"
dzisiaj rano specjalnie jechałem dwa razy baaaaardzo wolno przy przekroczeniu tych 402m ( 1/4 mili ) niestety, pomiar czasu zawsze zatrzymuje się po przejechaniu około 520 m Exclamation
to je był jedyny pomiar - wczoraj wykonałem parę takich pomiarów i rezultaty wydały mi się mocno podejrzane
dzisiaj specjalnie załaduje Rew. 2,0 z pomiarem na 250m i ten też sprawdzę ( jak znajdę stary licznik rowerowy ( pomiar dystansu z dokładnością 10 m )
_________________
Jacek z Krakowa
Nubira 2.0 1998 - PB + LPG
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email
rafal
Site Admin


Dołączył: 08 Lis 2007
Posty: 1180
Skąd: Olkusz

PostWysłany: Sro Kwi 30, 2008 8:47 am    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

ale ja w przyspieszeniu nic nie zmieiałem, jest dikłanie tak samo we wszytkich wersjach poczawszy od 2.0, wiec dziwna sprawa, według programu nie powinno byc zadnych problemów.
Sprawdz w wersji powiedzmy 3.0 lub jakiejś cinnej i zobacz co i jak:)
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Odwiedź stronę autora
rafal
Site Admin


Dołączył: 08 Lis 2007
Posty: 1180
Skąd: Olkusz

PostWysłany: Sro Kwi 30, 2008 8:51 am    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Cytat:
sp_km=sp_h*(100/V)

gdzie:
sp_km- spalanie chwilowe w l/100km
sp_h - spalanie chwilowe w l/h
V - aktualna prędkość

Myślę, że zaimplementowanie tego wzoru do programu nie sprawi żadnego problemu



Żeczywiście może masz racje nie pomyślełem o tym, sugerowałem sie zuzyciem średnim do obliczenia którewgo jest potrzebny przejechanydystans, w takim razie wpakuje Twój wzór i zobaczymy jak to bedzie Wink


Dla bardzo niecierpliwych wersja 4.11 w której wyswietlane jest spalanie chwilowe w litrach na 100 Km od prędkości 10 km/h, narazie jest to prónie na ekranie na którym wyswietla sie jednocześnie zuzycie średnie i chwilowe, jak sie okaże że jest wszytko OK to będzie nowa wersja już super poprawiona, tak wiec testujcie.


Plik do poprania z pod tego linku:

http://www.nestor-electronic.pl/download/wersja4_11.zip


Oczywiście tylko plik *BIN ze względu na to iż wszyscy mają do iego dostep
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Odwiedź stronę autora
killer78
Zawsze na posterunku


Dołączył: 10 Sty 2008
Posty: 175
Skąd: Wrocław

PostWysłany: Sro Kwi 30, 2008 11:47 am    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Maxik234 napisał:
Tabelka w poście powyżej zawiera mały błąd ponieważ wartości tego spalania dla prędkości 75km/h są źle policzone. A można to sprawdzić układając prostą proporcję. Tabelka powinna wyglądać tak:

lSpalanie chwilowe: l . . . . . . . . Spalanie chwilowe:
l komputerek . . . . l . . . . . . . . . rzeczywiste - inne komputery "oryginały"
l . . . . . [l/h] . . . . . l . .przy 50 km/h . . l . przy 75 km/h . . l . . przy 100km/h l
l----------------------- l-------------------------------------------------------------
l . . . . . 5 l/h . . . . . l . . . 10 l/100km . . l . . . 6,6 l/100km . . . l . . 5 l/100km
l . . . . 10 l/h . . . . . l . . . 20 l/100km . . l . . . 13,3 l/100km . . l . . 10 l/100km
l . . . . 15 l/h . . . . . l . . . 30 l/100km . . l . . . 20 l/100km . . . l . . 15 l/100km
-------------------------------------------------------------------------------------

Wartości dla 50 oraz 100 są już prawidłowe.
Pozdrawiam

Faktycznie masz rację - pomyliłem się. teraz jest OK. Dzięki.
_________________
Pozdrawiam
***********
Adam M.
Suzuki Vitara V6, 24V, 2.0 LPG + Bolid (czyt. maluch) LPG - elektronic
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email
jackow2
Bardzo zaangażowany


Dołączył: 03 Mar 2008
Posty: 108
Skąd: Kraków

PostWysłany: Sro Kwi 30, 2008 1:35 pm    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

wynik testu z Rew 4,1
poza tym przyspieszaniem - nie testowałem teraz
wszystko jest - oki
byle tak dalej
a co z dołożeniem przyspieszeń na 250m, a jak się da to i na 100 m Question
oczywiście jak można to na tym samym uruchomieniu - ewentualnie na dodatkowych ekranach
_________________
Jacek z Krakowa
Nubira 2.0 1998 - PB + LPG
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email
jackow2
Bardzo zaangażowany


Dołączył: 03 Mar 2008
Posty: 108
Skąd: Kraków

PostWysłany: Czw Maj 01, 2008 8:11 pm    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

wynik przyspieszeń - niestety negatywny
Rew. 2.1 - w opisie piszesz - 500 m Question
- wyświetla że pomiar był na 250 m - a mierzył na odcinku około 330 -340 m
Rew. 3.5 - w opisie jest 1/4 mili ( ~402m ) a pomiar jest przy około 520-530m
niestety ale padł mi licznik Sigma BC 600 - on mierzył dystans z dokładnością do 10m
więc moje wyniki są - około -
zaznaczam że kalibracja jest prawie bardzo poprawna - ustawiałem na dystansie 18 km
znaczy - Twój błąd w programie - proszę o poprawienie tych dystansów
Rew 2.0 - 3.5 - 4.0 - 4.1 - poprawnie pokazują przebyta drogę
_________________
Jacek z Krakowa
Nubira 2.0 1998 - PB + LPG
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email
rafal
Site Admin


Dołączył: 08 Lis 2007
Posty: 1180
Skąd: Olkusz

PostWysłany: Czw Maj 01, 2008 8:28 pm    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

w takim razie będziemy jeszcze walczyć z tymi przysieszeniami, choc błędu w programie nie potrafie odnaleść, ale spróbuje jeszcze w testach drogowych i zobacze co i jak, tak wiec tom funkcję puki co pomijamy w testach, skupmy sie na reszcie.
Jak poprawie przyspieszenia to dam znać.
Puki co do testów kolejna wersja !
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Odwiedź stronę autora
michal77
Bardzo zaangażowany


Dołączył: 09 Sie 2008
Posty: 115
Skąd: Gorzyce-Osiny

PostWysłany: Nie Wrz 07, 2008 10:30 am    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Nie wiedziałem gdzie o tym napisać (mam już v4.6 wsadu), więc napiszę tutaj, bo jest to pierwsza wersja w której można wpisać stałą drogi i wtrysku.
Mianowie w wersji 1.0 podczas kalibracji, a właściwie na jej końcu trzeba było wpisać ile średnio pali nasz samochód, a teraz nie trzeba tego wpisywać. Czy teraz komputer sam to oblicza ze stałych ?
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email
rafal
Site Admin


Dołączył: 08 Lis 2007
Posty: 1180
Skąd: Olkusz

PostWysłany: Nie Wrz 07, 2008 9:02 pm    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

nic nie musisz wpisaywac bo komputerowi podajesz jusz konkretne dane wiec nic nie musi obliczać Smile
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Odwiedź stronę autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum www.nestor-electronic.pl Strona Główna -> Download- stare wersje Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
Strona 1 z 1

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach


Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group