Forum www.nestor-electronic.pl Strona Główna www.nestor-electronic.pl
Forum sterowników procesorowych- programy BASCOM
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

Kolejny wsad do komputerka w wersji 4.2 !!
Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3, 4
 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum www.nestor-electronic.pl Strona Główna -> Download- stare wersje
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
rafal
Site Admin


Dołączył: 08 Lis 2007
Posty: 1180
Skąd: Olkusz

PostWysłany: Wto Maj 27, 2008 10:43 am    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Oczywiście współczynnik "regulował" by tylko wynik spalania chwilowego, nie mając zupełnie wpływu na pozostałe wskazania.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Odwiedź stronę autora
321filip
Nowy


Dołączył: 18 Maj 2008
Posty: 7
Skąd: Łódź

PostWysłany: Wto Maj 27, 2008 6:51 pm    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Może komuś kto ma podobny problem przyda się relacja z moich bojów.
Tak jak pisałem wcześniej miałem problemy ze wskazaniem prędkości. Lecz nie tak jak większość z brakiem wskazań ale ze wskazaniami podczas jazdy zależnymi niejako od obrotów silnika (na postoju wskazywało raz 0 a raz 14km/h)

A więc:

Zastosowałem ekranowane przewody do impulsów wtrysku oraz drogi - nic to nie dało.

Zastosowałem filtr przeciwzakłóceniowy (wg schematu Rafała), jednocześnie układy dopasowujące przeniosłem na dodatkową płytkę scaloną (wcześniej były to "pająki" wiszące luzem), oraz zmieniłem rezystory z 47kOhm na 10kOhm.

No i nareszcie zwycięstwo Very Happy Co prawda zniknęła informacja o nie włączonych światłach (sprawdzałem i nic się nie odlutowało) ale jako, że mnie osobiście się nie podobała nie będę już się tym zajmował.

Teraz tylko dokładna kalibracja i można się już tylko cieszyć Smile

P.S.
Sugestia dla Rafała:
Może powinieneś zaprojektować i sprzedawać drugą płytkę z gotowymi układami dopasowującymi oraz filtrem przeciwzakłóceniowym. Myślę, że wiele osób skusiłoby się na coś takiego.

Pozdrawiam
_________________
Ford Probe 2.0 16V '95
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email
killer78
Zawsze na posterunku


Dołączył: 10 Sty 2008
Posty: 175
Skąd: Wrocław

PostWysłany: Wto Maj 27, 2008 7:54 pm    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

A ja cieszę się, że ktoś (Piotr_Siwy) wkońcu potwierdził moje spostrzeżenia odnośnie spalania chwilowego. Jestem dobrym obserwatorem i jak już pisałem wczęsniej nie podobały mi się (poparte wieloma testami) wskazania spalania chwilowego - były zawyżone. Cieszę się, że Rafał chce stanąć na wysokości zadania i wprowadzi "współczynnik". Mam nadzieję, że on pomoże. Pomyślcie sobie o jednym:
-skoro utrzymujecie jednostajną prędkość i chwilowe jest równe np. 16l/100km, to średnie nie może być 12 Laughing Rozumiem błąd rzędu kilku % ale nie aż tyle 35%! Bo jak utrzymywałem prędkość, tak aby chwilowe było 12l/100km, to średnie mi spadło poniżej 10. Tak więc kolega Piotr_Siwy ma rację. Zdaję sobię sprawę, że nasze komputery nie będą liczyć z dokładnością 100%, ale róbmytak, aby dążyć do tej wartości.
Brawo dla kolegi Piotr_Siwy
_________________
Pozdrawiam
***********
Adam M.
Suzuki Vitara V6, 24V, 2.0 LPG + Bolid (czyt. maluch) LPG - elektronic
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email
rafal
Site Admin


Dołączył: 08 Lis 2007
Posty: 1180
Skąd: Olkusz

PostWysłany: Wto Maj 27, 2008 8:01 pm    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Cytat:
Sugestia dla Rafała:
Może powinieneś zaprojektować i sprzedawać drugą płytkę z gotowymi układami dopasowującymi oraz filtrem przeciwzakłóceniowym. Myślę, że wiele osób skusiłoby się na coś takiego.


Myślałem nad tym, ale nie mam za bardzo czasu, chyba zektoś sie zaoferuje zaprojektować płyteczkę w protelu to wtedy wykonam układ. W takim przypadku prosze o kontakt na PRV, oczywiście jakoś sie rozliczymy.

Cytat:
Cieszę się, że Rafał chce stanąć na wysokości zadania i wprowadzi "współczynnik". Mam nadzieję, że on pomoże.


Pozstaram sie poprawić wersję 4.2 jak najszybciej i wyedy udostępnię w dziale download
[/quote]
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Odwiedź stronę autora
killer78
Zawsze na posterunku


Dołączył: 10 Sty 2008
Posty: 175
Skąd: Wrocław

PostWysłany: Wto Maj 27, 2008 8:13 pm    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

A czy przy okazji mógłbyś wziąć moją sugestię pod rozwagę:
1. Fajnie by było, gdyby ustawienia (SETUP) były np. po przyciśnięciu 2 przycisków np. + i - przez 3sek. obojętnie kiedy. Pokazał by się nam ekranik

SETUP

Wtedy tam mielibyśmy korektę vss, inj, "współczynnika", pojemności baku (tu z dokładnością do 0.1 litra - ważne!!!)??
2. poprawę jednostki wyświetlanej w spalaniu chwilowym z l/km na l/100km??
3. usunięcie literki T: z temperaturki??
4. Chętnie bym widział jeden dodatkowy ekran MIX:
górna linijka: Spalanie średnie i prędkość chwilowa
dolna linijka spalanie chwilowe i ilość km do konca paliwa

Zakładam, że większość użytkowników już nabyła wyświetlacze 2x20.
_________________
Pozdrawiam
***********
Adam M.
Suzuki Vitara V6, 24V, 2.0 LPG + Bolid (czyt. maluch) LPG - elektronic
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email
ruszok
Lekko zaangażowany


Dołączył: 17 Sty 2008
Posty: 60

PostWysłany: Wto Maj 27, 2008 8:16 pm    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

killer78 napisał:


Zakładam, że większość użytkowników już nabyła wyświetlacze 2x20.

No to śmiałe założenia...
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
killer78
Zawsze na posterunku


Dołączył: 10 Sty 2008
Posty: 175
Skąd: Wrocław

PostWysłany: Wto Maj 27, 2008 8:17 pm    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Very Happy Wink
_________________
Pozdrawiam
***********
Adam M.
Suzuki Vitara V6, 24V, 2.0 LPG + Bolid (czyt. maluch) LPG - elektronic
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email
rafal
Site Admin


Dołączył: 08 Lis 2007
Posty: 1180
Skąd: Olkusz

PostWysłany: Wto Maj 27, 2008 8:59 pm    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Jeśli chodzi o przywrócenie znaczka l/100km teraz jest l/km to tom 100 usunąłem specjalnie, żeby poprawić czytelność.
Jeśłi chodzi o wywalenie znaczka T (temperatura), to niestetty nie jetem tego zwolennikiem, bo chciał bym, żeby jak ktoś wsiądzie i zobaczy egranik wiedziałco na nim jest a nie tylko cyferki- bo to nieelegancko.

Jeśli chodzi o wejście w kalibracje w dowolnym momencie nie wiem czy to dobry pomysł, bo chciaem kombinacje klawiszy wykożystać potem jeszcze do czegoś innego, tak jak wykożystałem "OK" do szybkiego kasowania licznika. Ale może wymyśle coś innego, choc osobiście uważam, że tak jak jst jest nieźle i przynajmniej sprytny dzieciak nam nie popr\zestawia komuterka jak sobie bedzie pstrykał.

Jeśli chodzi o wyswietlacz to iestety ale z moich obliczeń wynika że około 90 % użytkowników ma wyswietlacz 2*16.
Wyswietlacze 2*20 maja tylko Ci co kupili niebieski a tych chyba sprzedałem dopiero ze 20. Ale jak już wszytko dopracujemy do perfekcji napewno wypuszczę kilka wersji na różne rozmiary wyswietlaczy, wiec myśle że sie doczekasz, ale puki co do testów nie ma sensu bo wbrew pozorom przeróbek jest sporo bo program mam tak napisany, że nie myślałem że kiedyś będe stosował inne wyswietlacze.

Tak wiec jak obiecałem jak znajdę chwile to postaram sie dopisac dodatkowa funkcję i wrzucę do downlada to przetestujecie
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Odwiedź stronę autora
killer78
Zawsze na posterunku


Dołączył: 10 Sty 2008
Posty: 175
Skąd: Wrocław

PostWysłany: Wto Maj 27, 2008 9:37 pm    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

rafal napisał:
Jeśli chodzi o przywrócenie znaczka l/100km teraz jest l/km to tom 100 usunąłem specjalnie, żeby poprawić czytelność. -
Jeśłi chodzi o wywalenie znaczka T (temperatura), to niestetty nie jetem tego zwolennikiem, bo chciał bym, żeby jak ktoś wsiądzie i zobaczy egranik wiedziałco na nim jest a nie tylko cyferki- bo to nieelegancko.

Jeśli chodzi o wejście w kalibracje w dowolnym momencie nie wiem czy to dobry pomysł, bo chciaem kombinacje klawiszy wykożystać potem jeszcze do czegoś innego, tak jak wykożystałem "OK" do szybkiego kasowania licznika. Ale może wymyśle coś innego, choc osobiście uważam, że tak jak jst jest nieźle i przynajmniej sprytny dzieciak nam nie popr\zestawia komuterka jak sobie bedzie pstrykał.

Jeśli chodzi o wyswietlacz to iestety ale z moich obliczeń wynika że około 90 % użytkowników ma wyswietlacz 2*16.
Wyswietlacze 2*20 maja tylko Ci co kupili niebieski a tych chyba sprzedałem dopiero ze 20. Ale jak już wszytko dopracujemy do perfekcji napewno wypuszczę kilka wersji na różne rozmiary wyswietlaczy, wiec myśle że sie doczekasz, ale puki co do testów nie ma sensu bo wbrew pozorom przeróbek jest sporo bo program mam tak napisany, że nie myślałem że kiedyś będe stosował inne wyswietlacze.

Tak wiec jak obiecałem jak znajdę chwile to postaram sie dopisac dodatkowa funkcję i wrzucę do downlada to przetestujecie


ad. 1 znacznik - jestem nie przekonany, w temp. jest aż za dużo bo "T:" i stopnie C, a tu za mało.
ad. 2 znaczek temperatury - przecież jest symbol temperatury `C, więc po co dublować, że to temp? Zauważ, że w termometrach samochodowych nie masz T:, tylko samą wartość.
ad. 3 wejście w kalibrację - jak chcę coś zmienić to muszę gasić silnik a to niezdrowe. Z wejściem do kalibracji możesz zrobić ta: trzymam jednocześnie + i - przez 3 sek. -> wyświetla się napis SETUP -> jak nie naciśniesz np. OK w ciągu 5 sek. to znika i ekran wraca do poprzedniego.
ad. 4 Wyświetlacz 2 x 20 - jestm skłonny poczekać na wersję, aż "zrobimy" poprawki w tej Surprised
_________________
Pozdrawiam
***********
Adam M.
Suzuki Vitara V6, 24V, 2.0 LPG + Bolid (czyt. maluch) LPG - elektronic
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email
ruszok
Lekko zaangażowany


Dołączył: 17 Sty 2008
Posty: 60

PostWysłany: Pią Maj 30, 2008 10:28 am    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

To T: też mnie wkurza... W lagunie czy puncie jest temperaturka i nie ma T: a wszyscy wiedzą że to temp... Pisze przecież np 20'C, a to jest jednoznaczne. Jestem za wywaleniem T: Jak również jestem za wywaleniem plusa przy temperaturze... Jeśli jest temeratura dodatnia plusa się nie pisze [bo to śmiesznie wygląda i zajmuje nie potrzebnie znak na ekranie]. Jeśli jest minus to i owszem, ale tak samo w matematyce... Jeśli jakieś równanie się zaczyna od liczby dodatniej to nie piszemy +2+2=4 tylko 2+2=4 bo wiadomo, że jak nie ma znaku to liczba jest dodatnia... Jeśli jest minus to piszemy -2+2=0 . I tak samo powinno być z naszą temp. Wywalić T: i wywalić "+" jeśli temp jest dodatnia Laughing
ad 3. również popieram, nieraz musiłem zmieniać litraż baku itd.. po co gasić..
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
rafal
Site Admin


Dołączył: 08 Lis 2007
Posty: 1180
Skąd: Olkusz

PostWysłany: Pią Maj 30, 2008 7:04 pm    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

No to myśłe że tu macie racje z tym plusem, wywale go w kolejnej wersji, no i mże to T: też wywale bo żeczywiście wiadomo o co chodzi
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Odwiedź stronę autora
killer78
Zawsze na posterunku


Dołączył: 10 Sty 2008
Posty: 175
Skąd: Wrocław

PostWysłany: Sob Maj 31, 2008 9:14 am    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

a reszta - gaszenie silnika aby wejsc w setup?
_________________
Pozdrawiam
***********
Adam M.
Suzuki Vitara V6, 24V, 2.0 LPG + Bolid (czyt. maluch) LPG - elektronic
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email
rafal
Site Admin


Dołączył: 08 Lis 2007
Posty: 1180
Skąd: Olkusz

PostWysłany: Sob Maj 31, 2008 2:00 pm    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

z tym setupem, nie jestem do końca przekonany. Racja zegaszenie silnika za każdym razem jest wkurzające- to prawda- ale z drugiej strony chciał bym zachować zgodniść z poprzednimi wersjami w których tak się wchodzi w setup. To już prędej dodatkowo coś wymyśle żeby sie dało wejść w setum bez gaszenia, ale to co jest teraz to musi zostać.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Odwiedź stronę autora
ruszok
Lekko zaangażowany


Dołączył: 17 Sty 2008
Posty: 60

PostWysłany: Wto Cze 03, 2008 7:52 am    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

rafal napisał:
z tym setupem, nie jestem do końca przekonany. Racja zegaszenie silnika za każdym razem jest wkurzające- to prawda- ale z drugiej strony chciał bym zachować zgodniść z poprzednimi wersjami w których tak się wchodzi w setup. To już prędej dodatkowo coś wymyśle żeby sie dało wejść w setum bez gaszenia, ale to co jest teraz to musi zostać.

No i gites Smile Wywal t bo wiadomo plusik tak samo i będzie to wyglądać naprawdę PRO!

A co do:
killer78 napisał:

2. poprawę jednostki wyświetlanej w spalaniu chwilowym z l/km na l/100km??


Ja bym zrobił tak, że z temperatury wywalić T:+ oraz kropkę i to co po niej... Myślę, że jeśli będzie z dokładnością stopnia pokazywana temperatura to się nikomu nic nie stanie... Ładnie to będzie wyglądać, a o 4 znaki mniej. Dzięki temu wejdzie Ci jednostka chwilowego..
Wtedy jeśli auto nie pali chwilowo powyżej 100 l/100km Twisted Evil to między temperaturą a jednostką będzie conajmniej jedna "spacja" [liczę dla ujemnej temperatury - czyli z minusem, bo dla dodatniej będą zawsze conajmniej 2 spacje].
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
michal77
Bardzo zaangażowany


Dołączył: 09 Sie 2008
Posty: 115
Skąd: Gorzyce-Osiny

PostWysłany: Sob Sie 09, 2008 1:48 pm    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Ja mam taki problem z tym softem, mianwice po włączeniu komputerka i przejściu na przebieg licznik przebiegu liczy cały czas kilometry, nawet jak stoję w miejscu i mam wyłączony silnik.

Pozatym nie mam możliwości wpisywania stałych. Wgrałem taki plik KOMPUTER4.2_168.BIN przez Bascom-Avr. Hmm może to jest soft do Atmega 168, a ja mam Atmega8?
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email
Mirek
Lekko zaangażowany


Dołączył: 01 Gru 2007
Posty: 62

PostWysłany: Sob Sie 09, 2008 8:20 pm    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

michal77 napisał:
Ja mam taki problem z tym softem, mianwice po włączeniu komputerka i przejściu na przebieg licznik przebiegu liczy cały czas kilometry, nawet jak stoję w miejscu i mam wyłączony silnik.

Pozatym nie mam możliwości wpisywania stałych. Wgrałem taki plik KOMPUTER4.2_168.BIN przez Bascom-Avr. Hmm może to jest soft do Atmega 168, a ja mam Atmega8?

plik KOMPUTER4.2_168.BIN jest do Atmegi 168.
Tylko jakim cudem wgrałeś do Atmegi 8 Shocked Shocked Shocked
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
michal77
Bardzo zaangażowany


Dołączył: 09 Sie 2008
Posty: 115
Skąd: Gorzyce-Osiny

PostWysłany: Sob Sie 09, 2008 9:29 pm    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

no jakoś wgrałem i nawet działa ( nie wszystko), ale już wiem że w moim procku jest za mało pamięci, muszę wgrać soft V3,5, no i narazie mam problem bo nie mogę przez USB AVR Sad
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum www.nestor-electronic.pl Strona Główna -> Download- stare wersje Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3, 4
Strona 4 z 4

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach


Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group